۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
تامین اجتماعی و امور مالیاتی با بخش خصوصی مهربان‌تر باشند؛ انتقاد از  قوانین خلق‌الساعه بانک مرکزی
رئیس اتاق بازرگانی بوشهر در گفتگو با بازار؛

تامین اجتماعی و امور مالیاتی با بخش خصوصی مهربان‌تر باشند؛ انتقاد از قوانین خلق‌الساعه بانک مرکزی

بوشهر- رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی و امور مالیاتی با بخش خصوصی مهربان‌تر باشند، گفت: بانک مرکزی با ایجاد قوانین خلق‌الساعه، گره‌ها را کورتر کرده است.

بازار؛ گروه استان ها: به نظر می‌رسد با پایان کار دولت دوازدهم و روی کار آمدن دولت سیزدهم، حوزه اقتصادی کشور بیشترین تاثیرپذیری را از این جابه‌جایی خواهد داشت و بخش خصوصی منتظر اقدامات اساسی تیم اقتصادی دولت جدید در زمینه توسعه زیرساخت‌های حوزه صادرات و واردات و همچنین تعامل بیشتر نهادهای بالادستی با بخش خصوصی است.

انتخاب مدیران متخصص و کاربلد و همچنین اتخاذ تصمیمات بر پایه کارشناسی در حوزه اقتصادی، موجبات ریل‌گذاری بهتر چرخه اقتصادی کشور می‌شود و علاوه بر بخش خصوصی، مردم نیز می‌توانند از این رونق تولید بهره ببرند، چرا که بهبود صادرات منجر به افزایش تولید شده و افزایش تولید به ایجاد اشتغال منجر می‌شود و نهایتا سبد معیشتی خانواده‌ها بهبود می‌یابد.

بخش خصوصی به عنوان بازوی حوزه اقتصادی کشور و در کنار بخش دولتی، تاثیر بسیار زیادی در کسب و کار و صادرات و واردات دارد و به هر میزان که بخش خصوصی به توفیقات بیشتری رسیده، شاهد توفیقات بیشتر کشور در حوزه صادرات و واردات بوده‌ایم.

افزایش درآمد ارزی کشور متاثر از عملکرد بخش خصوصی و به ویژه بازرگانان و تجار است و مسئولان با تسهیل شرایط و کمک کردن به بخش خصوصی، می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی کرده و ضمن ایجاد مشاغل جدید، رونق را به تولید برگردانند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، نسبت به دغدغه‌های بخش خصوصی و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، مطالبی بیان کرده و همچنین توقعات بخش خصوصی از دولت جدید را نیز مطرح کرده است.

خورشید گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی همواره در کنار دولت بوده‌اند و در مسیر رشد و توسعه کشور از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های حوزه اقتصادی به ویژه در بخش صادرات افزود: اگر زیرساخت‌ها به درستی ایجاد شود، می‌تواند هزینه تمام شده را کاهش دهد تا بتوانیم در بازار هدف رقابت کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر جایگاه رقابت را از دست داده است، یادآور شد: ما در جنوب و شمال خود با دو بندر قوی‌ از جمله بندر شهید رجایی بندر عباس و بندر امام در استان خوزستان مواجه هستیم و با امکانات و زیرساخت‌هایی که در آنجا مستقر است، برای رقابت با آنها باید زیرساخت‌های خود را بیش از گذشته تقویت کنیم.

هم اکنون کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در بندر بوشهر پهلو می‌گیرند که از این طریق، امسال مقداری شاهد بهبود وضعیت بودیم و به کشورهای آفریقایی و آسیای جنوب شرقی صادرات و واردات خوبی صورت گرفت

گزدرازی بیان کرد: با رایزنی‌هایی که انجام شد، هم اکنون کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در بندر بوشهر پهلو می‌گیرند که از این طریق، امسال مقداری شاهد بهبود وضعیت بودیم و به کشورهای آفریقایی و آسیای جنوب شرقی صادرات و واردات خوبی صورت گرفت.

وی افزود: اگر بندر بوشهر عمق ۱۵ متری را در اختیار کشتی‌ها قرار دهد شک نکنید که میزان صادرات و واردات افزایش چشمگیری خواهد یافت.

زیرساخت‌های بندر دیر تقویت شود
رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با بیان اینکه ۶۰ درصد صادرات استان بوشهر از بندر دیر صورت می‌گیرد ابراز داشت: در بندر دیر که در حوزه ملی نیز فعالیت می‌کند متأسفانه زیرساخت‌ها به اندازه کافی فراهم نشده است.

وی یادآورشد: دستگاه ایکس‌ری اگر در بندر دیر مستقر شود می‌توانیم به موفقیت های بیشتری در حوزه صادرات و واردات برسیم و مشکلات کاهش پیدا می‌کند.

از مهم‌ترین موانعی که در بحث کسب و کار و صادرات است، ایجاد قوانین خلق‌الساعه بانک مرکزی است که به ویژه در حوزه صادرات به ما ضربه می‌زند

گزدرازی از ایجاد قوانین خلق‌الساعه به عنوان یکی از مهم‌ترین موانع بحث صادرات و واردات یاد کرد و افزود: از مهم‌ترین موانعی که در بحث کسب و کار و صادرات است، ایجاد قوانین خلق‌الساعه بانک مرکزی است که به ویژه در حوزه صادرات به ما ضربه می‌زند.

افزایش دلار و کاهش نقدینگی بازرگانان بوشهر
رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر تاکید کرد: افزایش نرخ دلار باعث شد که نقدینگی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی به زیر صفر برسد و این موضوع ضربات زیادی به ما وارد کرده است.

گزدرازی گفت: ثبات قوانین و بخشنامه‌ها موجب تسهیل شرایط و بهبود وضعیت می‌شود و مسئولان باید در این حوزه کمک کنند و از نظرات مشورتی ما بیشتر و بهتر استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی گره از کار فعالان بخش خصوصی باز نکرد، علاوه بر آن با خلق قوانین جدید، وضعیت را بدتر نیز کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با انتقاد از برخی دستگاه‌ها از جمله تامین اجتماعی و امور مالیاتی اضافه کرد: تامین اجتماعی و امور مالیاتی به جای اینکه به ما کمک کرده و تسهیلاتی برای ما فراهم کنند جلوی کار ما را گرفتند و این نیازمند ورود مدیران بالادستی است.

استفاده دولت جدید از نظرات مشورتی فعالان بخش خصوصی
گزدرازی در ارتباط با توقع فعالان بخش خصوصی از دولت جدید گفت: از دولت جدید می‌خواهیم که از نظرات کارشناسی بخش خصوصی استفاده کنند و حتی در انتصاب مدیران نیز با چینش مدیران مرتبط و متخصص، کاری کنند که دستگاه‌های بخش خصوصی منسجم‌تر و بهتر کار کنند.

وی افزود: در شرایطی که سمت و سوی کشور به طرف فروش نفت خام نیست، در بازارهای هدف نیاز به حمایت داریم و چنانچه رایزنان اقتصادی خوبی داشته باشیم، می‌توانند چراغ راه ما باشند و علاوه بر شناسایی بازار هدف، در اختلافاتی که به‌وجود می‌آید در اعزام و پذیرش رایزنان می‌توانند به ما کمک کنند.

کد خبر: ۹۷٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha