۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
۲ هزار میلیارد تومان خارج از لایحه دولت به بودجه ایلام افزوده شد
نماینده مردم ایلام در مجلس:

۲ هزار میلیارد تومان خارج از لایحه دولت به بودجه ایلام افزوده شد

ایلام- بسطامی، نماینده مردم ایلام در مجلس با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ استان ایلام به نسبت سال قبل رشد داشته است، گفت: دو هزار میلیارد تومان خارج از لایحه دولت به بودجه ایلام افزوده شده است.

علی اکبر بسطامی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ استان ایلام به نسبت سال قبل رشد داشته است، گفت: در بودجه محرومیت زدایی حوزه اشتغال، آب و راه خارج از لایحه بودجه دولت، نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان به بودجه استان افزوده شد که در تاریخ نظام بودجه ریزی و بودجه دهی به استان ایلام بی‌سابقه است.

وی اظهار داشت: حفره فقر در استان ایلام به حدی است که با بودجه‌های سنواتی به شکل معمول پر نخواهد شد، لذا نیاز بود که با استفاده از تلفیق بودجه بخشی در کنار لایحه بودجه تحت عنوان محرومیت زدایی به بودجه استان اضافه کنیم که این امر با تلاش‌های مسئولان در استان و همچنین اعضای کمیسیون تلفیق محقق شد.

بسطامی ادامه داد: همچنین در خصوص توزیع این بودجه، مقرر شد نهاد و جایگاهی این بودجه را توزیع کند که بتواند هم‌افزایی داشته باشد و در جریان سفری که قالیباف به استان داشتند مقرر شد که حوزه محرومیت زدایی سپاه پاسداران این کار را انجام دهد.

نماینده مردم ایلام در مجلس به مشکلات مردم در روستاها اشاره کرد و گفت: مشکل فقر آب یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی در استان است و بسیاری از روستاها هنوز با تانکر آب رسانی می‌شوند با تلاشی که بنده و همکارانم در کمسیون تلفیق داشتیم توانستیم رقمی در حدود ۲۹۵ میلیارد تومان به لایحه دولت در قالب تأمین آب مناطق کم برخوردار اضافه کنیم.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلات ایلام بیکاری بوده و بسیاری از جوانان محروم در استان از این موضوع رنج می‌برند که در بند الف تبصره ۱۸ بودجه‌ محرومیت زدایی در استان، تسهیلاتی را با نرخ یک الی چهار درصد برای جوانان بیکار پیش بینی کرده‌ایم که این تسهیلات به طور کلی اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۹۷٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha