۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
رویکرد حجت‌الاسلام رئیسی به بورس نوید بخش رونق بازار است
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس:

رویکرد حجت‌الاسلام رئیسی به بورس نوید بخش رونق بازار است

فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اظهار کرد: صحبت‌های حجت‌الاسلام رئیسی مبنی بر حمایت از بازار از طریق صندوق توسعه و تثبیت، نوید بخش دوران حمایت موثر دولت از بازار سرمایه است.

به گزارش بازار، میثم فدایی مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس انتخابات ریاست جمهوری و مذاکرات وین را دو متغیر اساسی در شاخص بورس طی پنج ماه اخیر دانست و گفت: با انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی و نکاتی که درمورد بازار سرمایه مطرح کردند ذهن فعالان بازار نسبت به سیاست‌های ایشان کاملاً شفاف و سیاست کلی مذاکرات و شکل و شمایل آن هم تقریباً برای همه روشن شد.

وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه بعد از روز انتخابات ریاست جمهوری، روند مثبتی را به خود گرفته افزود: علت این روند مثبت، این است که شفافیت عوامل اثرگذار بر این بازار مشخص شده و دیگر ابهام خاصی در بازار وجود ندارد.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس خاطرنشان کرد: صحبت‌های حجت‌الاسلام رئیسی مبنی بر حمایت از بازار از طریق صندوق توسعه و تثبیت، نوید بخش یک دوران حمایت موثر دولت از بازار سرمایه است و اوضاع بهتری را در بازار سرمایه شاهد خواهیم بود.

فدایی با اشاره به اینکه الان بزرگترین صندوق بازنشستگی «شستا» در بورس حضور دارد و بانک‌های دولتی و حتی خصوصی هم در بورس فعالیت می‌کنند افزود: استارت آپ‌های بزرگ نیز در راه پذیرش در بورس هستند و اگر ابهامات مالی اینها برطرف شود وارد بورس خواهندشد لذا اینکه تصور کنیم بورس هیچ همبستگی با اقتصاد حقیقی ندارد درست نیست.

وی اظهارکرد: بازار سرمایه در سال گذشته زیرساخت‌های ابزاری، فنی و اجرایی لازم برای جذب سرمایه گذاری به صورت غیرمستقیم را نداشت و این یک واقعیت انکارناپذیر است ضمن اینکه به خیلی از صندوق‌ها مجوز داده نمی‌شد و تعداد شرکت‌های سبدگردان هم خیلی کم بود.

فدایی با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌های سبدگردان طی پنج ماه اخیر به ۴۵ شرکت رسیده گفت: ما در حوزه صندوق‌های سرمایه گذاری نیز از ۴۰۱ هزار میلیارد تومان امروز به عدد ۴۶۵ هزار میلیارد تومان رسیدیم.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، عملکرد این سازمان درمورد استارت آپ‌های فین تکی را بسیار ضعیف ارزیابی کرد و افزود: سازمان بورس سال گذشته با همین استارت آپ‌ها می‌توانست مردم را به سرمایه گذاری غیرمستقیم در این بازار تشویق کند اما این محقق نشد.

وی توسعه شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری تحت نظارت سازمان بورس را به عنوان یکی از عوامل موثر بر ارتقای اعتماد و شفافیت در بازار سرمایه دانست و گفت: افرادی با صلاحیت‌های علمی و تجربی مشخص می‌توانند در این حوزه مشاوره دهند.

فدایی همچنین توسعه سرمایه گذاری غیرمستقیم را نیز به عنوان راهکار دوم مطرح کرد و افزود: هفته آینده دستورالعمل صدور و ابطال صندوق‌های سرمایه گذاری بر روی پلت فرم‌های اینترنتی را هم تصویب خواهیم کرد تا مردم با اپلیکیشن‌های پرداخت بتوانند این کار را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تیم جدید سازمان بورس نگاه ویژه‌ای به بازنگری قوانین و مقررات دارد گفت: سازمان بورس سازمان فشارپذیری نیست و از همه نظرات استفاده می‌کند.

کد خبر: ۹۷٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بی نام IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
      0 0
      انشاالله