۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
صرف‌جویی از سوی مردم؛ تنها راهکار فوری برای مقابله با خاموشی‌ها
عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد

صرف‌جویی از سوی مردم؛ تنها راهکار فوری برای مقابله با خاموشی‌ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اکنون تنها راهکار فوری برای مقابله با خاموشی‌ها این است که مردم به صحنه آمده و با صرفه‌جویی مصرف برق را کاهش دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فریدون عباسی با انتقاد از قطعی‌های مکرر برق در روزهای اخیر، گفت: اگرچه قطع برق و آب شرب مردم قابل پیش‌بینی بود اما وزارت نیرو مشکل را به عدم وجود نقدینگی لازم برای انجام تعهدات خود به پیمانکاران و پرداخت وجه مربوط به خرید برق از نیروگاه‌ها به ویژه نیروگاه‌های  خصوصی مربوط کرده و حل مشکل را به رفع این مشکلات مالی موکول می‌کرد به همین دلیل مجلس در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، بودجه وزارت نیرو را از هدفمندی یارانه‌ها جدا کرد بنابراین اگر پرداخت‌ها از خزانه از وزارت نیرو انجام شود دیگر نباید مشکلی  مالی برای انجام تعهدات وزارتخانه و پرداخت بدهی‌ها وجود داشته باشد.

تفکرات غلط در وزارت نیرو و دولت مردم را با مشکل قطعی برق رو به رو کرده
نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرچند باوجود مصوبه مجلس مبنی بر "جدا کردن بودجه وزارت نیرو را از هدفمندی یارانه‌ها" مشکل تولید برق به طور کامل حل نخواهد شد، چراکه نظرات غیرکارشناسی و تفکرات غلط در وزارت نیرو و دولت همچون بی‌اعتقادی به ساخت نیروگاه، امروز مردم را این مشکل رو به رو کرده است.

وی با یادآوری اینکه عده‌ای در وزارت نیرو معتقدند که ما نیاز به ساخت نیروگاه نداریم و فقط باید مصرف را کنترل کرد، گفت: باید از این افراد پرسید؛ مصرف را چگونه کنترل خواهند کرد؟، آیا صرفا با افزایش قیمت برق می‌توان مصرف را کنترل کرد؟ به یقین اینگونه نیست و باید مشخص شود طرفداران افزایش قیمت‌ها، به دنبال منافع شخصی شرکت‌ها و سهامدارن‌شان بوده‌اند یا خیر؟ درهرصورت باید خطیان و مسئولانی که کم‌کاری کردند معرفی و مشخص شوند چراکه موضوع کمبود آب و برق قابل پیش بینی بود.

به گفته عباسی اکنون تنها راهکار فوری برای مقابله با خاموشی‌ها این است که مردم به صحنه آمده و با صرفه‌جویی مصرف برق را کاهش دهند

این نماینده مجلس اظهار کرد: اگرچه صرفه‌جویی در ساختمان‌های اداری، کاهش و تغییر ساعت کار ازجمله اقدامات اضطراری برای کاهش خاموشی‌ها است اما باید به سمت تولید برق قابل اطمینان نیز رفت، درواقع باید همیشه چند نیروگاه ذخیره داشت تا اگر نیروگاهی فرسوده شد نیروگاه جدید وارد مدار شود.

روند تولید برق هسته‌ای بسیار کند است
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای را ضروری دانست و گفت: با ادامه روند کنونی تا ۱۰ سال دیگر نیز برق هسته‌ای وارد مدار نخواهد شد لذا باید به تولید برق هسته‌ای سرعت داد و با ایجاد فضا برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز در راستای تولید برق استفاده کرد.

کد خبر: ۹۷٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha