۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
حذف دلار از صندوق ثروت روسیه

حذف دلار از صندوق ثروت روسیه

صندوق ثروت روسیه، ذخایر دلار آمریکا را به صفر کاهش داد.

به گزارش بازار، روز سه شنبه وزارت دارایی روسیه اعلام کرد روسیه ضمن افزایش سهم یورو، یوان چین و طلا، پول ایالات متحده را از صندوق ملی ثروت خود حذف کرده است. سهم دلار آمریکا در این صندوق از ۳۵ درصد به صفر کاهش یافت، در حالی که سهم پوند انگلیس به ۵ درصد کاهش یافت. سهام های یورو و یوان چین به ترتیب به ۳۹.۷ درصد و ۳۰.۴ درصد افزایش یافت. در بیانیه رسمی وزارت دارایی آمده که سهم ین ژاپن ۴.۷ درصد و سهم طلای غیر نقدی ۲۰.۲ درصد است.

این وزارتخانه اظهار داشت که یوان و یورو به عنوان جایگزین دلار با ارزهای شرکای اقتصادی برجسته روسیه دیده می شوند، در حالی که طلا به عنوان دارایی با قابلیت محافظت از سرمایه گذاری های صندوق ثروت ملی در برابر تورم تلقی می شود. اقدام وزارت دارایی شبیه اقدام بانک مرکزی روسیه به منظور کاهش دارایی به صورت ارز ایالات متحده است.

در ماه آوریل، الکساندر پانکین، معاون وزیر امور خارجه به خبرنگاران گفت که تنش های سیاسی بین واشنگتن و سایر کشورها باعث کاهش اطمینان به دلار در سطح جهان است. وی گفت که تحریم های ایالات متحده و سیاست اقتصادی غیرقابل پیش بینی اش قابلیت اطمینان و راحتی استفاده از پول آمریکایی به عنوان ارز اول در معاملات را زیر سوال می برد. در نتیجه، در حالی که استفاده از ارزهای دیگر در تجارت به طور فزاینده ای در دستور کار بین المللی قرار گرفته است، کشورها مجبور به تدبیردر برابر خطر خسارات اقتصادی شده اند.

کد خبر: ۹۷٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha