۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
دومین خط تولید واکسن «برکت» بزودی راه‌اندازی می‌شود
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام:

دومین خط تولید واکسن «برکت» بزودی راه‌اندازی می‌شود

مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: دومین خط تولید واکسن کوو ایران برکت به زودی راه‌اندازی می‌شود و تا شهریور امسال همانطور که قول داده بودیم حداقل ۵۰ میلیون دوز واکسن تولید خواهیم کرد.

به گزارش بازار، محمد مخبر با اشاره به موضوع تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام گفت: اولین خط تولید واکسن کوو ایران برکت از ابتدای امسال فعال و راه‌اندازی شد، با توجه به تأخیری که در صدور مجوز تزریق اضطراری صورت گرفت سرعت تولید در این خط را کاهش دادیم چرا که تاریخ مصرف این واکسن‌ها محدود است و قابل نگهداری برای زمان طولانی نیستند.

وی افزود: بعد از صدور مجوز وزارت بهداشت برای تزریق عمومی این واکسن که در تاریخ ۲۵ خرداد انجام شد، تولید در خط یک را سرعت دادیم و تا ۲۵ تیر، حداقل ۳.۵ میلیون دوز واکسن دراین خط تولید خواهیم کرد، البته هر دوز واکسن پس از تولید به مدت ۱۶ روز مراحل تست استریل آن به طول می‌انجامد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره نقش ستاد در توزیع این واکسن در مراکز واکسیناسیون عمومی نیز گفت: واکسن‌ها را به طور هفتگی تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم و هیچ دخالتی در توزیع، تزریق و قیمت‌گذاری آن نداریم.

وی تأکید کرد: دومین خط تولید واکسن کوو ایران برکت هم به زودی راه‌اندازی می‌شود و تا شهریور امسال همانطور که قول داده بودیم حداقل ۵۰میلیون دوز واکسن تولید خواهیم کرد.

کد خبر: ۹۷٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha