۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
کارگاه‌های مهارت افزایی استان سمنان نیازمند تجهیز و اعتبار هستند
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان:

کارگاه‌های مهارت افزایی استان سمنان نیازمند تجهیز و اعتبار هستند

سمنان- نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه کارگاه‌های مهارت افزایی نیازمند تجهیز و اعتبار هستند، گفت: بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از دروس دانشجویان دانشگاه در کارگاه‌ها و آزمایشگاه است.

رضا نقدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به آمار ۶۴ درصدی جذب فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در بازار کار، ابراز کرد: تربیت تکنسین مهارتی مهمترین رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای است و به همین دلیل است که آمار اشتغال دانشگاه فنی و حرفه ای جزء بالاترین آمار اشتغال دانشگاه‌های کشور است که یکی از دلایل آمار اشتغال ۶۴ درصدی این دانشگاه جذب فارغ التحصیلان هنرستان‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان سه هزار دانشجو در شهرهای سمنان، دامغان و شاهرود به تفکیک جنسیت دارد، ابراز کرد: ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه در دوره کاردانی و ۳۰ درصد در دوره کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به اینکه بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از دروس دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه ای در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها تعریف شده است تاکید کردند: خوشبختانه اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با محیط کار آشنا هستند.

نقدی با بیان اینکه کارگاه‌های مهارت افزایی نیازمند تجهیز و اعتبار هستند لذا امیدواریم از این پس با استفاده از بودجه متوازن استان بتوانیم کارگاه‌های این دانشگاه را بروز رسانی کنیم، تاکید کرد: دغدغه ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان رفع نیاز صنایع این استان به نیروی متخصص است و لذا در طی دو سال گذشته ۲۰ رشته متناسب با نیاز صنعت را در استان ایجاد کرده ایم.

کد خبر: ۹۷٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha