۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
روستاهای زنجان و ماه‌نشان با بیشترین مشکل کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان:

روستاهای زنجان و ماه‌نشان با بیشترین مشکل کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند

زنجان- نادرخانی، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان با بیان اینکه زنجان جزو استانهای دهم کشور در کم بارشی است،گفت: روستاهای زنجان و ماه‌نشان با بیشترین مشکل کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند.

علی نادرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه امسال ۱۸۶ میلی‌متر بارندگی در استان زنجان ثبت شده است،گفت: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ببیش از ۵۳ درصد کاهش دارد.

وی اظهار کرد: زنجان جزو استان‌های دهم کشور در کم بارشی است و در این میان می طلبد مردم مصرف آب را مدیریت کنند. 

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز در روستاها زیاد است،گفت: متاسفانه مردم در روستاها مصرف آب را به هیچ وجه مدیریت نمی کنند و از آب شرب برای آبیاری  و دام استفاده می کنند که این اصلا درست و اخلاقی نیست و مردم بدانند که آب شرب به این سادگی به دست نمی آید. 

نادرخانی با بیان اینکه ۳۰ روستای زنجان نیازمند آب‌رسانی سیار است، ابراز داشت: برای ۱۸ روستا تانکر ثابت نصب شده است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب سه دستگاه سیار برای آب‌رسانی در اختیار دارد، افزود: روستاهای زنجان و ماه‌نشان با بیشترین مشکل کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان تصریح کرد: قسمت عمده‌ای از استان با خشکسالی متوسط، شدید و بسیار شدید مواجه شده و ۹۰ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند. 

نادرخانی با بیان اینکه سد تهم زنجان بیش از ۵۱ درصد آب شرب زنجان را تامین می‌کند، تصریح کرد: دو سد تهم و کینه‌ورس برای تأمین آب شرب شهرهای زنجان، ابهر و خرم‌دره استفاده می‌شود. 

کد خبر: ۹۷٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha