۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
 خروج اضطراری نیروگاه‌های برق به دلیل فشار زیاد
مدیرکل مشترکین شرکت توانیر اعلام کرد

خروج اضطراری نیروگاه‌های برق به دلیل فشار زیاد

مدیرکل مشترکین شرکت توانیر با تاکید بر اینکه بیمارستان‌ها در اولویت قطع برق نیستند گفت: خروج اضطراری نیروگاه‌های برق به دلیل فشار زیاد موجب قطع برق بدون برنامه ریزی قبلی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از رادیو تهران، قطعی برق نابهنگام در شرایط کرونایی و وخیم تر شدن حال بیماران بستری در آی سی یو و حتی مرگ آنها و افزایش فشار روانی منبعث از این رویدادهای تلخ  در جامعه  تهران ما سلامت سه شنبه ۱۵ تیرماه را بر آن داشت تا با عبدالامیر یاقوتی مدیرکل مشترکین شرکت توانیر گفتگو کند.

مدیرکل مشترکین شرکت توانیر در پاسخ به اظهارات شوقی مجری برنامه مبنی بر قطع برق و افت عملکرد دستگاه ونتیلاتور و تبعات تلخ و دردآور آن در طی ثانیه‌های وصل برق ژنراتورها، ضمن عذرخواهی از تمامی هموطنان گفت: به هم خوردن تراز تولید و مصرف برق دلیل اصلی قطع آن است. قسمتی از افزایش مصرف به دلیل رشد بی رویه برق اتفاق افتاده که از ابتدای خردادماه به دلیل گرمای شدید نسبت به سالهای گذشته به نحو چشمگیری افزایش یافته است و این موضوع صرفا در مورد کشور ما مطرح نیست بلکه کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی هم با آن درگیر هستند. نیروگاه‌های ما تحت فشار شدید قرار گرفته و خروج اضطراری پیدا می‌کنند. در این شرایط کمبود آب هم مزید بر علت شده و موجب کاهش بخش قابل توجهی از تولید برق شده است.

یاقوتی با اشاره به قطعی برق در بیمارستان ها گفت: حدود یک سوم شبکه‌های برق مستقیما از محل تامین برق هدایت می شوند که بیمارستان ها  و مراکز حساس کشوری روی این شبکه‌ها قرار گرفته‌اند و در اولویت قطع برق نیستند البته برخی از مشترکین معمولی هم در این مجموعه قرار گرفته‌اند. این مجموعه تعداد زیادی مشترک دارد که مراکز حساس هم جزوی از آن محسوب می شوند. ولی این به معنای آن نیست که تمامی بیمارستان‌ها روی شبکه های حساس قرار گرفته اند. بیمارستان‌های بزرگ روی شبکه‌های حساس هستند.

وی افزود: برخی مواقع به دلیل کمبود برق قطع می‌شود ولی برخی مواقع به دلیل حوادثی که ناشی از فشار زیاد بر شبکه است، سیستم حفاظتی به صورت خودکار برق را قطع می‌کند و این قطعی با برنامه قبلی نبوده و قطعی آن از دست ما خارج است که موجب اتفاقات و محدویت‌هایی تا وصل مجدد برق می‌شود.

مدیرکل مشترکین شرکت توانیر در توضیح عملکرد ژنراتورها در راستای تامین برق برای جلوگیری از اختلال در عملکرد دستگاه‌های بیمارستانی و درمانگاهی مثل ونتیلاتورها گفت: بستگی دارد ما از چه تجهیزاتی استفاده کنیم.

وی درباره تاثیر کیفیت ژنراتورها و سرعت عمل آنها در لحظه قطع برق برای جلوگیری از اختلال عملکرد ونتیلاتورها گفت: ژنراتورها بسته به قدرت عملکرد با هم تفاوت دارند. حالتی وجود دارد که البته من توصیه نمی کنم. ژنراتور برای روشن شدن چند لحظه ای به زمان نیاز دارد اگر ژنراتورها بر روی بار کمینه آماده به کار بمانند؛ می توان از این تاخیر زمانی جلوگیری کرد. از طرف دیگر محدودیت ما به کلیدها برمی گردد. هرچه ادوات ما الکترونیکی باشند زمان کمتری را برای شروع کار به خود اختصاص می‌دهند اما ادوات کلیدزنی ما عمدتا مکانیکی هستند. من نمی‌دانم تاثیر این زمان بر روی دستگاه‌های ونتیلاتور چقدر تاثیر دارد.

یاقوتی در ادامه گفتگو با تهران ما سلامت درباره خطر قطعی برق برای بیمارانی که در منزل هستند و از دستگاه‌های بیمارستانی استفاده می کنند اظهار داشت: تنش های بسیار زیاد روی شبکه؛ قطعی‌های بدون برنامه ریزی را موجب شده است.

کد خبر: ۹۷٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha