۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
سیاست های حمایتی از تولید مغفول مانده است
استاد اقتصاد دانشگاه در گفت و گو با بازار؛

سیاست های حمایتی از تولید مغفول مانده است

مشهد- حکیمی پور استاد دانشگاه علامه گفت: متأسفانه آنچه درزمینهٔ تولید در کشور ما مغفول مانده سیاست‌های حمایتی و به دنبال آن سیاست‌های رقابتی است.

ابوالقاسم حکیمی پور اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفت و گو با بازار اظهار کرد: برای مثال تولیدکننده یخچال ۱۰ میلیارد سرمایه‌گذاری می‌کند و از حمایت‌های عدم پرداخت مالیات برای چند سال ابتدایی کار و دریافت وام استفاده می‌کند و پس‌ازآن باید شرایط رقابتی با محصولات دیگر کشورها را برایش فراهم آورد تا این تولیدکننده به فکر ارتقای کیفیت محصولات خود باشد.

وی اذعان کرد: وقتی ما چنین سیاستی را دنبال نمی‌کنیم چطور می‌توان توقع داشت پول به سمت تولید هدایت شود؟

این اقتصاد دان ابراز کرد: در دولت آقای روحانی ۶۲ تن طلا تبدیل به سکه شد و مردم دعوت به خرید سکه شدند لذا شاهد بودیم که در عرض مدت کوتاهی سکه ۳ میلیونی به ۸ میلیون و اکنون به ۱۰ میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه ایجاد خلق‌وخوی دلالی در دولت ها سقوط ارزش‌های اخلاقی در مردم را به وجود آورد افزود:  این اتفاق می‌تواند تبعات اجتماعی و فرهنگی متعددی ازجمله افزایش آمار جرم و جنایت را به دنبال داشته باشد.

این استاد دانشگاه هم چنین ابراز کرد: باید بدانیم که پول ماهیتاً به دنبال سود بیشتر است لذا اگر این سود در خریدوفروش ارز باشد طبیعتاً پول به سمت این بازار هدایت می‌شود.

حکیمی پور بیان کرد: این موضوع برای بازار مسکن و خودرو نسز مصداق دارد  و واقعیت این است که بخش تولید در کشور جاذبه‌ای برای پول و سندسازی نداشته به همین دلیل پول به این سمت هدایت نشده است.

وی یادآور شد: از طرف دیگر وزارت اقتصاد و دارایی نیز طبق قانون مالیات می‌گیرد. پس این پول به بخش‌های دلالی روی می‌آورد که از پس آن مالیاتی هم نداشته باشد.

کد خبر: ۹۷٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha