۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
قطعی برق و آب امان بوشهری ها را بریده است؛ خاموشی‌های بدموقع و رطوبت ۹۸ درصدی
گزارش بازار؛

قطعی برق و آب امان بوشهری ها را بریده است؛ خاموشی‌های بدموقع و رطوبت ۹۸ درصدی

بوشهر- قطعی برق و آب در دمای ۵۰ درجه و رطوبت ۹۸ درصدی باعث نگرانی مردم استان بوشهر شده و این معضل نیازمند توجه فوری مسئولان استانی و کشوری است.

بازار؛ گروه استان‌ها: بوشهر از استان‌های گرم و مرطوب کشور است و معمولا به همراه خوزستان و هرمزگان، بالاترین دما و رطوبت را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

مهم‌ترین نیاز مردم در شرایط سخت گرما و رطوبت، آب و برق است و بدون برق و آب زندگی بر مردم سخت می‌شود و به قول مشهور از جهنم نیز سخت‌تر می‌شود.

از ابتدای تیرماه تاکنون به تدریج مردم در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها با قطعی‌های پراکنده آب و برق مواجه شدند و از ابتدای هفته جاری، به طور مکرر برق قطع می‌شود و شبانه‌روزی تنها یک الی دو ساعت آب منازل وصل می‌شود و این شرایط، زندگی را بر مردم سخت‌تر کرده است.

رطوبت ۱۰۰ درصدی و قطعی برق عسلویه
محمد بیدخونی ساکن عسلویه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: رطوبت در عسلویه نزدیک ۱۰۰ درصد است و دمای هوا نیز به ۴۹ و ۵۰ درجه رسیده و یک دقیقه قطعی برق نیز غیر قابل تحمل است.

کریم آشپزیان ساکن بوشهر نیز به خبرنگار بازار گفت: در شرایطی که گرما، طاقت‌مان را طاق کرده، تحمل بی‌برقی و بی‌آبی واقعا سخت است و مسئولان باید در این رفتار تجدید نظر کنند.

یعقوب نانوا ساکن آبپخش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار بیان کرد: در شرایط سخت کرونایی که باید در خانه بمانیم، با این درجه حرارت و رطوبت، قطعی برق واقعا کار درستی نیست و یک نفر باید پاسخگو باشد و درد مردم را بفهمد.

در فصل زمستان، به خاطر سرمای مناطق شمالی کشور، گاز را بیشتر به آن مناطق می‌دهند و در تابستان نیز باید برق و آب مناطق گرمسیر تامین شود تا مردم اینقدر عذاب نکشند

کیوان سعادتی ساکن برازجان نیز یادآور شد: روزانه سه بار و هر بار یک ساعت برق منزل ما در این شهر قطع می‌شود و هیچ راهی نیست و با اجبار تحمل می‌کنیم ولی مسئولان باید به خود آیند و راهی پیدا کنند.

سلیمان قدرتی ساکن گناوه نیز اظهار کرد: گناوه از رطوبت و دمای بالایی برخوردار است و این حجم از قطعی برق و آب، غیرمنصفانه است.

محمد دیلمی ساکن دیلم نیز گفت: در فصل زمستان، به خاطر سرمای مناطق شمالی کشور، گاز را بیشتر به آن مناطق می‌دهند و در تابستان نیز باید برق و آب مناطق گرمسیر تامین شود تا مردم اینقدر عذاب نکشند.

وحشتناک‌ترین گرما و رطوبت در دیر
احمد سلیمانی ساکن دیر نیز تاکید کرد: امسال وحشتناک‌ترین گرما و رطوبت را داریم و در کنار ویروس کرونا، نباید بی برقی و بی آبی نیز مزید علت شود و مسئولان باید راهی بیندیشند.

کریم عبدی ساکن تنگستان نیز اظهار کرد: هر سال وعده می‌دهند که مشکلات آب و برق رفع شده و خاموشی و قطعی نداریم ولی در زمان عمل که می‌رسد مشاهده می‌کنیم که هیچ تغییری صورت نگرفته و هر روز و هر شب، برق قطع است.

خارج شدن ۲ نیروگاه برق‌آبی از مدار
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار بیان کرد: متاسفانه با حادثه خارج شدن دو نیروگاه برق آبی کارون از مدار مواجه شدیم و بلافاصله نیز نیروگاه اتمی بوشهر به دلیل تعمیرات از مدار خارج شد.

غلامرضا حشمتی افزود: در روزهای اخیر ۱۲ هزار مگاوات کمبود برق در کشور داشتیم و خاموشی‌های نوبتی به این دلیل بوده است.

وی بیان کرد: گرمای بی سابقه و رطوبت بالا نیز باعث استفاده و مصرف بیشتر مردم از وسایل سرمایشی شده و ترافیک بار را افزایش داده که ناچار به قطعی شدیم.

خاموشی‌ها کمتر می‌شود ولی احتمالا تا یکماه آینده ادامه خواهد داشت و امیدوارم به گونه‌ای باشد که آسیبی به مردم وارد نشود

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان بوشهر یادآور شد: خاموشی‌ها کمتر می‌شود ولی احتمالا تا یکماه آینده ادامه خواهد داشت و امیدوارم به گونه‌ای باشد که آسیبی به مردم وارد نشود.

هشدار به توانیر و برق فارس
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز اظهار داشت: واقعا گرمای بی‌سابقه و قطعی برق بسیار آزاردهنده است و نباید مردم در چنین وضعیتی باشند.

مهرداد ستوده با پوزش از اتفاقات پیش آمده خطاب به مدیران توانیر و مدیریت برق فارس گفت: هشدارهای لازم را تلفنی و کتبی اعلام کرده‌ایم و از نمایندگان استان در مجلس نیز می‌خواهیم مصمم برای رفع این مشکل اهتمام ورزند و رایزنی لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: ساعات اداری را تا حد امکان کاهش داده‌ایم و مصارف غیر ضروری اداری را قطع کرده‌ایم و انتظار داریم تاثیرگذار باشد و شاهد کاهش قطعی برق و آب باشیم.

نباید در این استان ثروتمند با این میزان قطعی آب و برق مواجه باشیم و در این گرمای بی‌سابقه باید به صورت فوری اقدام شود

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار بازار گفت: نباید در این استان ثروتمند با این میزان قطعی آب و برق مواجه باشیم و در این گرمای بی‌سابقه باید به صورت فوری اقدام شود.

ابراهیم رضایی افزود: در واقع مشکل کمبود آب در استان بوشهر هم مربوط به آب شرب و هم مربوط به آب حوزه کشاورزی است که توسعه زیرساخت‌ها و انجام اقدامات زیربنایی و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در این حوزه باید در دستور کار باشد.

وی بیان کرد: احداث سدهای در دست اجرا، مهار روان آب‌ها و تکمیل آب‌شیرین کن‌های در دست اجرا، باید به جد پیگیری شود تا کمبود آب به سرعت جبران شود.

مسئولان باید از همین زمان برای رفع مشکلات آب و برق تلاش فوری کنند و نباید کار را بر مردم سخت‌تر کنند

مردم استان همواره نجیب و در کنار مسئولان بوده‌اند ولی سوء استفاده از نجابت مردم سبب شده که هر روز شاهد مشکلاتی در تامین نیازهای اولیه از جمله برق و آب هستیم و مردم بشدت در تابستان و گرمای وحشتناک، احساس سختی می‌کنند و بیمارانی که در منازل درمان می‌شوند بشدت به دردسر افتاده‌اند.

مسئولان باید از همین زمان برای رفع مشکلات آب و برق تلاش فوری کنند و نباید کار را بر مردم سخت‌تر کنند.

کد خبر: ۹۷٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha