۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
لزوم توجه دولت سیزدهم به بخش مردمی تعاون
رئیس اتاق تعاون ایران تاکید کرد

لزوم توجه دولت سیزدهم به بخش مردمی تعاون

عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران در پیامی به مناسبت روز جهانی تعاون ضمن تبریک این روز به همه تعاونگران، خواستار توجه دولت سیزدهم به بخش مردمی تعاون شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، متن پیام به این شرح است:

امسال، روز جهانی تعاون با شعار با هم، بهتر، از نو بسازیم گرامی داشته می‌شود. در این روز، تعاونی‌ها در سراسر جهان نشان می‌دهند که چگونه با همبستگی و انعطاف پذیری، بر بحران کووید-۱۹ فائق می‌آیند و بهبودی مردم مدارانه و حامی محیط زیست را برای جوامع به ارمغان می‌آورند.

بیش از یک میلیارد عضو تعاونی در سراسر جهان در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله بهداشت، کشاورزی، تولید، خرده فروشی، امور مالی، مسکن، اشتغال، آموزش، خدمات اجتماعی و بسیاری از حوزه‌های دیگر، همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند تا ثابت کنند که افراد در کنار هم و با روحیه مشارکت با یکدیگر، قادر به غلبه بر بحران‌های اجتماعی و اقتصادی هستند.

روز جهانی تعاون، فرصتی است تا بگوییم چگونه یک مدل کسب و کار انسان محور، با ارزش‌های تعاونی خودیاری و همبستگی و نیز ارزش‌های اخلاقی همچون مسئولیت اجتماعی، نگرانی برای جامعه وتوجه به نقش جوانان و بانوان می‌تواند نابرابری را کاهش دهد، رفاه مشترک ایجاد کند و به تأثیرات فوری کووید-۱۹ پاسخ دهد.

در ایران نیز، روز جهانی تعاون فرصتی است برای اتحاد و یکپارچگی تعاونی‌ها، تعمیق هویت تعاون و یادآوری این موضوع که می‌توان در قالب مدل کسب و کار تعاونی و با تأسی به ارزش‌ها و اصول والای تعاون، علاوه بر مشارکت در اقتصاد ملی، بر چالش‌ها و بحران‌های پیش روی جامعه نیز غلبه کرد. گرچه علیرغم سابقه طولانی تعاون در ایران و نیز تاکید بر آن در آموزه‌های دینی، متاسفانه به دلیل بی توجهی دولت‌ها در سال‌های گذشته به بخش تعاون، نسبت به دنیا عقب تریم، ولی امیدواریم در دولت سیزدهم ضمن توجه به جدی به این بخش، برای جبران این عقب ماندگی اقدام عاجل و موثر گردد.

اتاق تعاون ایران به عنوان نماینده نهضت تعاون در ایران، ضمن تبریک این روز به همه تعاونگران، همراه با سایر کشورها، این رویداد جهانی را گرامی می‌دارد.

آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت

بهمن عبداللهی
رئیس اتاق تعاون ایران.

کد خبر: ۹۷٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha