۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
۶۰۰ نفر از فرشبافان در زنجان بیمه عشایری می شوند
رئیس سازمان صمت زنجان:

۶۰۰ نفر از فرشبافان در زنجان بیمه عشایری می شوند

زنجان- فغفوری، رئیس سازمان صمت زنجان گفت: با فراخوانی که انجام شد ۶۰۰ نفر از فرشبافان واقعی دراستان زنجان حاضر شدند که بیمه خود را از طریق بیمه عشایری واریز کنند.

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار بازار بر لزوم ساماندهی بیمه قالی بافان در استان زنجان تاکید کرد و گفت: متاسفانه این مهم تاکنون توسط سازمان تامین اجتماعی محقق نشده است. 

وی با بین اینکه در استان زنجان طی سال ۹۰ حدود ۲۳ هزار قالی باف و صنعتگر صنایع دستی بیمه تامین اجتماعی هستند،اظهار کرد: در حال حاضر تنها پنج هزار نیر بیمه قالی بافی هستند و باید به ازای خروج دو نفر که قالی باف نیستند ولی از تسهیلات بیمه استفاده کردند باید حذف و یک نفر بیمه شود. 

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان گفت: بیمه باعث نگرانی فرش بافان شده و در سالجاری فرش بافان واقعی شناسایی و بیمه می شوند و باید تامین اجتماعی فرش بافان را بیمه کند.

فغفوری با بیان اینکه بیمه شدگانی که در استان فرش باف واقعی هستند و تاکنون بیمه نشدند زیر چتر بیمه قرار خواهند گرفت،ابراز داشت: در این میان فرش بافان می توانند تحت پوشش صندوق بیمه عشایر و روستائیان هم قرار گرفته و از بیمه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مواد اولیه فرش وارداتی است و  افزایش قیمت مواد اولیه باعث شده تولید کنندگان در تولید فرش با مشکل مواجه شوند، تصریح کرد: گرانی مواد اولیه و بیماری کرونا در کاهش صادرات فرش موثر بوده است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان افزود: فرش دستباف زنجان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایتالیا، آلمان، روسیه، برزیل و کشورهای اروپایی صادر می شود. 

فغفوری با بیان اینکه مرکز برای بیمه فرشبافان، بیمه عشایری را پیشنهاد داده است،یاد آورشد: با فراخوانی که انجام شد ۶۰۰ نفر از فرشبافان در استان زنجان واقعی حاضر شدند که بیمه خود را از طریق بیمه عشایری پرداخت کنند.

کد خبر: ۹۷٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha