سفر به ارمنستان برای امور پزشکی، فاقد منع قانونی؛ چیزی به نام «تور کرونایی» نداریم
رئیس هیئت مدیره انجمن خدمات مسافرت هوایی:

سفر به ارمنستان برای امور پزشکی، فاقد منع قانونی؛ چیزی به نام «تور کرونایی» نداریم

رفیعی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: سفر گردشگران ایرانی برای انجام امور پزشکی و اعمال جراحی به هرکشوری از جمله به ارمنستان منع قانونی ندارد.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «حرمت الله رفیعی» در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه در روزهای اخیر خبرهایی منتشر شده که سفر به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا بیشتر شده است، گفت: همانطوری که ورود گردشگران خارجی برای انجام اعمال جراحی به کشور منع قانونی ندارد، سفر گردشگران ایرانی به کشور ارمنستان نیز برای تزریق واکسن کرونا نیز منع قانونی ندارد.

وی اظهارداشت: با این حال ما به همه همکاران خود تاکید کرده ایم که به هیچ وجه در این سفرها  از عنوان" تور کرونایی " استفاده نشود و هیچ آژانس خدمات مسافرتی نیز در کشور برای خود در این زمینه تعهد ایجاد نکند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران تصریح کرد: اگر همکاران ما برای خود تعهد ایجاد کنند و گردشگران را به کشوری ببرند که واکسن تزریق کنند، اما واکسن تزریق نشود، این مساله قابل قبول ما نیست.

*هر گردشگری وارد این کشور شود، به صورت رایگان واکسن تزریق خواهد کرد
وی یادآورشد: کشور امنستان اعلام کرده که به تمام اتباع خود در این کشور واکسن تزریق شده و هر گردشگری وارد این کشور شود، به صورت رایگان واکسن تزریق خواهد کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران بیان کرد: با این حال اگر در ارمنستان شرایطی فراهم شود که به گردشگران خارجی واکسن بزنند از نظر ما ایرادی ندارد.

رفیعی در عین حال تاکید کرد: آلان نیز اگر اعلام شود که در یک شهرستانی واکسن کرونا می زنند، مردم هر طوری که شده برای زدن واکسن خود را به آن شهرستان می رسانند، تا واکسن کرونا بزنند.

*ما از تمام دفاتر خدمات مسافرتی خواستیم برای خود در این زمینه تعهد ایجاد نکنند
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان اینکه این مقررات را کشور ارمنستان اعلام کرده است، افزود: این مساله ربطی به دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس ها ندارد و ما از تمام دفاتر خدمات مسافرتی خواستیم برای خود در این زمینه تعهد ایجاد نکنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران سپس در خصوص وضعیت بازار صنعت گردشگری در دوران کرونایی بیان کرد: با شیوع بیماری کرونا در جهان و کشور، وضعیت صنعت گردشگری کاملا از بین رفت و انجام سفرهای توریستی بسیار خراب شد، اما هم اکنون با تزریق واکسن در بسیاری از کشورهای جهان، بارقه های امیدی برای رونق گردشگری فراهم شده است.

رفیعی اظهارداشت: هتل ها و مراکز گردشگری به دلیل رعایت مسایل بهداشتی، فاصله های اجتماعی و مصوبات ستاد ملی کرونا در کاهش بیماران کرونایی بسیار تاثیرگذار هستند و تمام مراکز اقامتی و هتل ها به نظر ما در کنترل بیماری کرونا تاکنون به خوبی عمل کرده اند.

*مردم در جایی مثل هتل و یا اقامتگاه های رسمی با آرامش حضور دارند
وی با بیان اینکه تجمع مردم در یک مرکز خرید و یا مترو در شیوع بیماری کرونا موثر است، یا اقامت در هتل هایی که تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند؟ گفت: وقتی مردم در جایی مثل هتل و یا اقامتگاه های رسمی با آرامش حضور دارند، در این صورت ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی بخشی از چرخه اقتصادی صنعت گردشگری نیز می چرخد.

این در حالی است که  رییس اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل مسافری با بیان اینکه تزریق واکسن به گردشگران باعث شده، سفر ایرانیان به این کشور افزایش یابد، گفت: پس از این که ارمنستان اعلام کرد به گردشگران واکسن کرونا تزریق می‌کند، تقاضای بلیت اتوبوس و اتوبوس دربستی به سمت شهر مرزی ارمنستان «نوردوز» در جلفا افزایش یافت.

«احمدرضا عامری» درباره افزایش تقاضای زمینی برای سفر به ارمنستان اظهارداشت: در حالی که سفر زمینی به مقاصد خارجی به حداقل و تقریبا صفر رسیده در چند روز گذشته شاهد افزایش تقاضای خرید بلیت اتوبوس به سمت مرزهای ارمنستان هستیم.

وی با بیان اینکه مردم برای تزریق واکسن کرونا راهی ارمنستان شده‌اند، گفت: پس از اینکه ارمنستان اعلام کرد به گردشگران واکسن کرونا تزریق می‌کند، تقاضای بلیت اتوبوس و اتوبوس دربستی به سمت شهر مرزی ارمنستان «نوردوز» در جلفا افزایش یافت.

رییس اتحادیه شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری ادامه داد: در حال حاضر اتوبوس‌های ایرانی اجازه ورود به خاک کشور دیگر از جمله ارمنستان را ندارند از این رو افرادی که به قصد تزریق واکسن راهی ارمنستان می‌شوند، با اتوبوس‌های ناوگان داخلی تا شهر نوردوز می‌روند و لب مرز با ناوگان ارمنی وارد خاک این کشور می‌شوند.

*تزریق واکسن به گردشگران باعث شده، سفر ایرانیان به ارمنستان افزایش یابد
عامری با بیان اینکه تزریق واکسن به گردشگران باعث شده، سفر ایرانیان به این کشور افزایش یابد، گفت: از گذشته سفر زمینی به ارمنستان بین ایرانی‌ها بسیار رایج بود اما مدتی سفرهای زمینی متوقف شد و در شرایطی که مسافران امکان سفر به کشورهای خارجی را ندارند، شاهد موجی از گردشگران ایرانی به سمت ارمنستان هستیم که قصد اکثر این افراد تزریق واکسن با هزینه کم است.

از هفته آینده هفته ای ۹ پرواز بین دو کشور برقرار می‌شود
از طرفی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شرکت هواپیمایی ارمنی تقاضای افزایش پروازها بین ایران و ارمنستان را درخواست داده است و از هفته آینده هفته ای ۹ پرواز بین دو کشور برقرار می‌شود.

«محمدحسن ذی بخش» با اشاره به تقاضای شرکت هواپیمایی ارمنستانی مبنی بر افزایش پروازها بین تهران و ایروان اظهار داشت: به تازگی شرکت هواپیمایی ارمنی تقاضای افزایش پروازها بین ایران و ارمنستان را داده است و از هفته آینده تعداد پروازها بین دو کشور افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی داخلی پروازی به ارمنستان ندارند اما در حال رایزنی هستیم تا شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیز به این کشور پرواز برقرار کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه پیش از این ارمنستان به ایران پرواز داشت، گفت: در حال حاضر فعلا هفته‌ای ۹ پرواز بین ایران و ارمنستان از سوی طرف ارمنستانی تقاضا شده است.

کد خبر: ۹۷٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha