۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
تولید ۳۰ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر/ افزایش صادرات میگو
مدیر کل شیلات استان بوشهر خبر داد

تولید ۳۰ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر/ افزایش صادرات میگو

بوشهر- بازدار مدیر کل شیلات استان بوشهر از پیش‌بینی تولید ۳۰ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر در سال جاری و افزایش صادرات میگو خبر داد.

علی بازدار در گفت‌وگو با خبرنگار بازار به توسعه سایت‌های پرورش میگو در استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: در استان بوشهر ظرفیت استفاده از ۵۰ هزار هکتار اراضی برای پرورش میگو وجود دارد که اکنون حدود ۱۳ هزار هکتار از اراضی آماده‌سازی شده و حدود ۹ هزار هکتار از اراضی نیز به تولید رسیده است.

وی افزود: افزایش ظرفیت اشتغال پایدار از مهم‌ترین مزیت‌های صنعت میگو در استان است و در شرایط کنونی، حدود ۶ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم از صنعت میگو در استان بوشهر ارتزاق می‌کنند که با راه‌اندازی سایت‌های جدید، اشتغال بیشتری را شاهد خواهیم بود.

مدیر کل شیلات استان بوشهر از ارزآوری ۱۱۰ میلیون دلاری میگو برای استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در یکسال اخیر بیش از ۱۱۰ میلیون دلار از طریق صادرات میگو، ارزآوری صورت گرفته که امسال با افزایش تولید و بهبود صادرات، درآمد ارزی افزایش خواهد داشت.

بازدار گفت: سال گذشته بیش از ۲۳ هزار تن تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر بود که امسال با افزایش مزارع و رشد تولید، انتظار داریم بیش از ۳۰ هزار تن میگوی پرورشی، تولید و صادر شود.

وی یادآور شد: رفع مشکلات پرورش‌دهندگان و افزایش تسهیلات و امکانات برای تولیدکنندگان میگوی پرورشی در دستور کار این مجموعه است و به فضل خدا با تلاش دسته‌جمعی به اهداف مورد نظر برسیم.

کد خبر: ۹۷٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha