۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
تعطیلی کارخانه خودروسازی بم؛ کرونا کاسبی کرمانی‌ها را تخته کرد
گزارش بازار؛

تعطیلی کارخانه خودروسازی بم؛ کرونا کاسبی کرمانی‌ها را تخته کرد

کرمان- موج پنجم کرونا، اصناف و کارخانه های کرمان را با مشکل جدی مواجه کرده و بخش قابل توجهی از واحدهای تولیدی و خدماتی استان تعطیل شده اند.

بازار؛ گروه استان ها: کرمان حالا دومین استان درگیر با کرونا از حیث تعداد بیماری و میزان شیوع کرونای دلتا است و این امر استان را در وضعیت نامناسبی قرار داده است، هر چند در روزهای ابتدای شیوع، مدیران استان سختگیری خاصی نداشتند اما ابعاد این بیماری در موج جدید آنقدر گسترش یافته که حالا حداقل در جلسات مدیران سختگیری بیشتری در خصوص مشاغلی که موجب تجمع می شوند، اعمال می کنند.

در حال حاضر در استان کرمان فقط مشاغل بسیار ضروری که با معیشت و زندگی عادی مردم سرکار دارند با رعایت پروتکل ها اجازه فعالیت دارند، سایر مشاغل باید در فضای مجازی فعال باشند.

برخورد قضایی با مخلان پروتکل ها
هر چند هنوز هم برخی از مردم از اجرای این دستورالعملها سر باز می زنند اما حداقل نیمی از اصناف از شنبه هفته جاری محدودیتها را جدی گرفته اند اما هر روز که می گذرد بازوهای نظارتی و اجرایی نیز فعال تر عمل می کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه جلسه مقابله با کرونا به خبرنگار بازار گفت: هر چند مسائل اقتصادی اهمیت بالایی دارد اما در حال حاضر و با توجه به شیوع کرونا محدودیتهایی برای حفظ جان مردم اتخاذ شده که باید اجرا شود و اصناف نیز باید همکاری لازم را انجام دهند.

هر چند مسائل اقتصادی اهمیت بالایی دارد اما در حال حاضر و با توجه به شیوع کرونا محدودیتهایی برای حفظ جان مردم اتخاذ شده که باید اجرا شود و اصناف نیز باید همکاری لازم را انجام دهند

وی گفت: این محدودیت ها ابعاد مختلف زندگی همه مردم را در بر می گیرد که شامل محدودیت مشاغل و مسافرتها و اجتماعات است و در صورت عدم رعایت پروتکلها برخورد قانونی انجام می شود.

کارخانه های بم تعطیل شد
فرماندار بم نیز امروز در گفتگو با بازار از تعطیل شدن خودرو سازی بم خبر داد.

هادی شهسواری افزود: این تصمیم برای حفظ سلامت کارگران اتخاذ و پس از بهبود شرایط لغو می شود، بم در شرایط مناسبی قرار ندارد و سه روز تعطیلی پی در پی را تجربه می کند و از اصناف هم می خواهیم همکاری کنند و به جز مشاغل ضروری سایر کسبه از باز کردن مغازه ها خودداری کنند.

وی گفت: کارخانه های تولیدی جزو گروه های درجه یک می باشند اما بم شرایط ویژه ای دارد و قطع زنجیره ابتلا در کارخانه های تولیدی منطقه ویژه اقتصادی مهم است که در این خصوص رایزنی هایی با مدیران کارخانه ها انجام شده است.

اصناف کرمان شیفت‌بندی می‌شوند
رئیس اتاق اصناف کرمان با بیان اینکه طرح زمان بندی فعالیت اصناف از امروز اجرایی می شود، گفت: واحدهای صنفی باید از این طرح تبعیت کنند و در غیر این صورت توسط دادستانی با آنها برخورد می شود ضمن آنکه طرح زمان بندی فعالیت اصناف نیز تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و بعدا با نظر دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.

واحدهای صنفی باید از این طرح تبعیت کنند و در غیر این صورت توسط دادستانی با آنها برخورد می شود ضمن آنکه طرح زمان بندی فعالیت اصناف نیز تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت

یوسف جعفری درباره مصوبات ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا درباره تعطیلی اصناف و بازارهای کرمان اظهار کرد: در راستای مقابله با کرونا ویروس جلسه ای برای فعالیت اصناف برگزار شد که در این جلسه تصمیم گرفته شد ۱۲ اتحادیه‌ای که فعالیت آنها ضروری است به طور کامل فعال باشند که شامل واحدهای صنفی خوار و بار، لبنیات، میوه فروشی، لوازم بهداشتی، نانوا، میدان دار و ... است.

رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد کلیه آرایشگاه های زنانه و تالارها کرمان تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند، اظهار کرد: بقیه اتحادیه ها به دو گروه تقسیم شده که تعدادی از آنها در روزهای زوج و تعدادی در روزهای فرد فعالیت خواهند کرد.

جعفری با بیان اینکه طرح زمان بندی فعالیت اصناف از روز گذشته اجرایی شده است، گفت: واحدهای صنفی باید از این طرح تبعیت کنند و در غیر این صورت توسط دادستانی با آنها برخورد می شود ضمن آنکه طرح زمان بندی فعالیت اصناف نیز تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و بعدا با نظر دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.

همچنین استاندار کرمان خواستار جلوگیری از سفرهای جاده ای شد و این مساله را مورد تاکید قرار داده است که ورود و خروج به مناطق قرمز کاملا ممنوع است.

عبور و مرور در جاده های کرمان برای غیر بومی ها ممنوع شد
رئیس مرکز مدیربت اطلاعات راه های جنوب استان کرمان در این زمینه گفت: پلاک‌های غیر بومی در صورت ورود به حوزه راه‌های جنوب کرمان جریمه می‌شوند.

سرهنگ عیسی کریمی گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونای استان خودروهای با پلاک غیربومی در مبادی ورودی جنوب کرمان  با دوربین‌های ثبت تخلفات جاده‌ای جریمه می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۸ دوربین ثبت تخلفات در جاده‌های جنوب کرمان و مبادی ورودی از استان‌های همجوار فعال است تا در صورت ورود غیرقانونی نسبت به اعمال قانون این خودروها اقدام شود.

کریمی از آماده باش ۲۴ ساعته کارشناسان مرکز مدیریت راه‌ها و حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان خبر داد و گفت: شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها و حمل و نقل برای ارتباط مردم و راننده‌ها پاسخگو است.

 پیش بینی می شود با محدودیت های فعلی مشکلات بیشتری بر دوش کسبه کرمان سنگینی کند به همین دلیل انتظار می رود دولت نیز تسهیلات ویژه کرونایی در اختیار کسبه قرار دهد.

کد خبر: ۹۷٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha