۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
تعداد رایزن های اقتصادی ایران در سایر کشورها اندک است
عضو هیات رئیسه مجلس:

تعداد رایزن های اقتصادی ایران در سایر کشورها اندک است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: دولت دوازدهم تاکید جدی بر دیپلماسی اقتصادی داشت اما متاسفانه در این راستا تلاش جدی صورت نگرفت و امروزه تعداد رایزن های اقتصادی کشورمان به تعداد انگشتان دست ها نمی رسد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی، با اشاره به اهمیت جایگاه دیپلماسی اقتصادی در توسعه همه جانبه ایران اسلامی، گفت: امروزه همگان اعتقاد دارند هیچ کشوری نمی تواند بدون داشتن ارتباط با دنیا به پیشرفت دست یابد اما توسعه سطح تعاملات باید بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت باشد تا منافع ملی حاصل شود.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی رهبر انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح می کند، صرفا یک شعار نیست بلکه یک راهبرد است لذا برای تحقق آن باید برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه مراودات تجاری و بازرگانی با سایر کشورها یکی از برنامه های زمینه ساز برای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: بنابراین وزارت امور خارجه باید رویکردی منطقی و برنامه ای مسنجم برای حوزه دیپلماسی اقتصادی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: دولت دوازدهم تاکید جدی بر دیپلماسی اقتصادی داشت اما متاسفانه در این راستا تلاش جدی صورت نگرفت و امروزه تعداد رایزن های اقتصادی کشورمان به تعداد انگشتان دست ها نمی رسد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید افراد متخصص در حوزه اقتصاد در سفارتخانه ها حاضر شوند تا زمینه ورود فعالان اقتصادی و همچنین تولیدکنندگان ایرانی به بازارهای کشورهای همسایه هموار شود.

کد خبر: ۹۷٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha