۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
طرح «ایجاد شرکت‌های سهامی زراعی» در راه مجلس
نماینده مردم خمین به بازار خبر داد؛

طرح «ایجاد شرکت‌های سهامی زراعی» در راه مجلس

علیرضا نظری نماینده مردم خمین از تهیه طرحی با عنوان ایجاد شرکت‌های سهامی زراعی در مجلس و کمیسیون کشاورزی خبر داد.

علیرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار اظهار داشت: از زمان اجرای قانون اصلاحات ارضی بیش از پنجاه سال می گذرد و کسانی که به عنوان صاحب‌منصبان کشاورزی، اراضی را از دولت و یا مالکان خریداری کردند، اکثر آنان فوت کردند و این اراضی به ورثه آنان منتقل و بعضاً خرد شده است. 

وی تاکید کرد: اراضی خرد شده ارزش اقتصادی کشاورزی ندارد و امکان استفاده از امکانات مکانیزاسیون در آن ممکن نیست و به همین جهت کسانی که ورثه صاحب‌منصبان بودند، ترجیح می‌دهند که اراضی را به قطعات خرد و باغ ویلا و خانه باغی تبدیل کنند که این کار نابود کردن کشاورزی کشور است. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که طرح ایجاد شرکت های سهامی زراعی را در مجلس آماده کنیم تا این اراضی کاملا به  شرکتهای سهامی واگذار شود و کشاورزان صرفاً از سهام شرکت‌ها سهم ببرند و آنان دیگر نمی‌توانند در خود آن زمین دخل و تصرف کنند و زمین را قطعه‌بندی و به فروش برسانند. 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق با این طرح، به هر میزان که نسل ها بگذرد، مالکیت آنان در قالب سهام جابه‌جا می‌شود و در سهام شریک می شوند و این کار باعث می‌شود که بتوانیم از منابع آبی و زمین‌های کشاورزی به خوبی استفاده کنیم.

کد خبر: ۹۷٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha