۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
ثبات نسبی قیمت ارز و بنزین مانع گرانی ها نشد| سوءمدیریت علت تداوم گرانی‌ها
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

ثبات نسبی قیمت ارز و بنزین مانع گرانی ها نشد| سوءمدیریت علت تداوم گرانی‌ها

فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس سوءمدیریت را علت گرانی کالاهای اساسی باوجود ثبات نسبی قیمت ارز و بنزین در سال جاری دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمدحسین فلاحی با انتقاد از وضعیت قیمت کالاهای اساسی و عدم به ثبات رسیدن قیمت این کالاها، گفت: در سال جاری با وجود آنکه قیمت دلار و بنزین ثبات نسبی داشته، اما عدم برنامه ریزی مناسب و رها کردن بازار سبب افزایش چند باره قیمت کالاهای اساسی شده این در حالی است که معمولا در سنوات گذشته افزایش نرخ ارز و سوخت تاثیر اقتصادی و روانی موثری در گرانی کالاها داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عدم ترخیص به موقع کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از گمرک منجر به کمبود برخی اقلام در بازار شد از این رو به دلیل بیشتر بودن تقاضا نسبت به عرضه، شاهد افزایش قیمت اقلام اساسی هستیم.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت شکر و ماکارونی غیرقابل چشم پوشی و البته قابل پیگیری است، یکی از دلایل این اتفاق را عدم نظارت صحیح بر بازار دانست و گفت: نباید نقش دلال ها را نادیده گرفت چراکه دلالی آفت اصلی افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها است اما درصورت نظارت صحیح به روند تولید، توزیع و مصرف، می‌تواند دست دلالان و سودجویان را کوتاه کرد.  

فلاحی تاکید کرد: اگر بی توجهی‌ مسئولان در تامین کالاهای اساسی به همین منوال ادامه داشته باشد نه تنها شاهد کاهش و کمبود گوشت قرمز در کشور خواهیم بود -که برگرفته از تامین نشدن نهادهای دامی سبک و نیمه سبک است- بلکه فرآورده‌های لبنیاتی نیز در کشور با محدودیت عرضه روبرو خواهند شد.

کد خبر: ۹۶٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha