۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
دامداران علوفه را با ارز آزاد تهیه می کنند/ رخ‌نمایی نقاط محروم در دل نصف‌جهان
نماینده اصفهان در مجلس:

دامداران علوفه را با ارز آزاد تهیه می کنند/ رخ‌نمایی نقاط محروم در دل نصف‌جهان

اصفهان- موسوی لارگانی، نماینده اصفهان در مجلس گفت: با وجود ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، علوفه و نهاده‌های مورد نیاز دام با ارز آزاد به دست دامداران کشور و اصفهان می رسد.

حجت‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار بازار در ارتباط با مشکلات دامدارن اصفهانی و اجبار آنها به کشتار دامهای آبستن اظهار داشت: مجلس در این زمینه ورود کرده است، ما تلاش کردیم تا  ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را حذف کنیم اما دولت و افرادی که استفاده کلانی از این ارز داشتند با این امر مخالفت کردند.

وی افزود: امروز با وجود ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، علوفه و نهاده های مورد نیاز دام با ارز آزاد و نه حتی با ارز نیمایی به دست دامداران کشور و استان اصفهان می رسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش زیادی از گوشت قرمز کشور و فرآورده‌های لبنی از استان اصفهان تامین می شود، بیان داشت: در جلسه کمیسیون آب و کشاورزی جلسه‌ای برگزار و قرار شد تصمیم گیری عاجل در این ارتباط  لحاظ شود.

لبنیات نباید از سبد غذایی مردم حذف شود
وی در پاسخ به اعتراض دامداران مبنی بر اینکه چرا قیمت لبنیات گران نشده است تا حداقل بخشی از این مشکل رفع شود، تصریح کرد: در ارتباط با این موضوع باید جنبه های گوناگون در نظر گرفته شود، از سویی لبنیات از ضروریات موثر در سلامتی مردم است و این در حالی است گه گران شدن پی در پی این محصولات باعث حذف این محصول از سبد غذایی خانوارها می شود.

موسوی با اشاره به اینکه مشکل دامداران نیز قابل چشم پوشی نیست، تاکید کرد: باید دقت کنیم در صورت گران شدن محصولات لبنی نیز چیزی دست دامدار را نمی گیرد چراکه قیمت محصول ارائه شده با خریداری شده از دامدار تفاوت زیادی دارد و تنها راه حل این است که دولت باید برای خوراک دام و طیور سوبسید در نظر بگیرد.

بسیاری از مسئولان برای حفظ صندلی از خیر مطالبات مردم می گذرند
وی با انتقاد از عملکرد مسئولان در زمینه دفاع از حقوق عامه مردم گفت: وزیر باید برای دفاع از حقوق کشاورزان در جلسه هیئت دولت فریاد بزند و با قاطعیت و جدیت از حقوق آنها دفاع کند اما مشکل کشور این است که بسیاری از مسئولان برای حفظ صندلی از خیر مطالبات مردم می گذرند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به طرح مثالی در این باره پرداخت و گفت: برخی مسئولان استان خودمان برای اینکه همیشه رتبه‌های اول کشوری را داشته باشند آمار غلطی از نقاط مختلف اصفهان به پایتخت ارائه می دهند که به واقع خنده دار است.

وی اضافه کرد: آسفالت ۱۰۰ درصدی جاده های اصفهان و برخورداری ۹۷ درصدی روستاهای اصفهان از آب آشامیدنی از جمله این موارد است که واقعیت ندارد و این در حالی است که به طور مثال آمار ارائه شده جاده های آسفالت سیستان ۱۵ درصد است، این امر موجب شده  بودجه محرومیت زدایی استان اصفهان با وجود جمعیت چند برابری نسبت به برخی استانها یک چهلم باشد و نقاط محروم نه در حاشیه شهر و در «هفتون» و «زینبیه» بلکه در دل خود «نصف جهان» رخ نمایی کند.

کد خبر: ۹۶٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha