۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
افتتاح ذوب آهن اسدآباد تا ۳ ماه آینده/ طرح پس از ۱۰سال احیا می شود
معاون استاندار همدان خبر داد:

افتتاح ذوب آهن اسدآباد تا ۳ ماه آینده/ طرح پس از ۱۰سال احیا می شود

همدان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از افتتاح و بهره برداری کارخانه ذوب آهن اسدآباد تا سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، ظاهر پور مجاهد در حاشیه بازدید از کارخانه ذوب آهن اسدآباد اظهار کرد: در حال حاضر ذوب آهن اسدآباد به بخش خصوصی واگذار شده و سرمایه گذار بخش خصوصی در حال بازسازی تاسیسات و ماشین آلات این واحد صنعتی بوده و بنا به قول سرمایه گذار تا سه ماه آینده طرح صنعتی ذوب آهن اسدآباد با تولید فرومنگنز آماده افتتاح و بهره برداری و آغاز به کار است.

پور مجاهد عنوان کرد: این طرح در سال ۹۰ با تولید شمش چدن افتتاح و به بهره برداری رسید اما بعد از گذشت سه ماه به علت عدم صرفه اقتصادی شمش چدن برای تغییر خط تولید طرح از شمش چدن به فرومنگنز و دیگر مشکلات تعطیل و راکد شد.

وی گفت: طرح اکنون با واگذاری به بخش خصوصی پس از ۱۰ سال غیر فعال بودن احیاء و به چرخه تولید باز می گردد ضمن اینکه از ۲۶ سال پیش مردم منطقه منتظر افتتاح و بهره برداری این طرح برای اشتغال جوانان منطقه هستند.

پورمجاهد تعداد اشتغال مستقیم طرح را ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم را ۷۰۰ نفر برشمرد و یادآور شد: در سال اول طرح ذوب آهن شهرستان اقدام به تولید ۱۰۰هزار تن محصول فرومنگنز خواهد داشت که در سال آینده میزان تولید سالیانه طرح به ۲۵۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

پور مجاهد یاد آور شد:در این طرح بخش خصوصی جدید سه طرح شامل ذوب آهن، تولید آهن اسفنجی از گندله موجود شرکت صبا نور و نیز طرح زینتر پلن(تبدیل پودر منگنز به کلوخ ) را در برنامه دارد.

معاون استاندار همدان تاکید کرد: تلاش ما بر این است که با پیگیری ها این طرح بزرگ بنا بر اطمینان سرمایه گذار ظرف سه ماه آینده به بهره برداری برسد.

کد خبر: ۹۶٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha