۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۸
۳۰ سال است که سیاست صنعتی نداریم| وزیر صمت آینده نه طرفدار مافیای صنعتی و نه دور از صنعت باشد
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بازار:

۳۰ سال است که سیاست صنعتی نداریم| وزیر صمت آینده نه طرفدار مافیای صنعتی و نه دور از صنعت باشد

روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: مطالبه رئیس جمهور منتخب باید از وزرای اقتصادی دولتش این باشد که این وزرا در هر حوزه صنعتی یک برنامه و سیاست منسجم پیاده کرده و از کارهای روزمره دور شوند.

روح الله ایزدخواه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به ضرورت تمرکز دولت سیزدهم به امر صنعت گفت: ما هیچ وقت در کشور سیاست صنعتی نداشته‌ایم لذا ۲۰ الی ۳۰ سال بیشتر است که سیاست صنعتی به معنای واقعی در کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه روی کاغذ بارها و بارها طرح‌هایی به عنوان سیاست صنعتی نوشته شده است اما این مسئله در اولویت نبوده است، بیان داشت: دولت سیزدهم نباید برود و در طرح نویسی در این زمینه متوقف شود و چند سال کشور را معطل کند بلکه این دولت از روز اول باید در انتخاب وزیر، معاونین وزیر و مدیران و کسانی که به صنعت اشراف کامل دارند، دقت کند. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه افرادی اگر در جایی مدیر موفقی بودند، دلیل نمی شود که در صنعت جای بگیرند، بیان داشت: باید یک صنعت شناس عهده دار وظایف وزارت صمت شده و مسائل وزارت صمت را به خوبی متوجه شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وزیر صمت باید به صنایع سبک و سنگین، شهرکهای صنعتی، صادرات صنعتی، فناوری در حوزه صنعت و اقتصاد دانش بنیان در حوزه صنعت اشراف داشته باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب نباید برود و یک مدیر که یک سازمان حمایتی را اداره کرده، بالای سر وزارت صنعت قرار دهد، بیان داشت: رئیس جمهور باید حساسیت بالایی برای وزارت صمت قائل شده و افرادی متخصصی را مامور هدایت وزارت صمت کند تا این افراد نه طرفدار مافیاهای صنعتی باشند و نه از حوزه صنعت به دور.

ایزدخواه با بیان اینکه دولت منتخب در هر حوزه صنعتی که وارد می شود باید یک سیاست منسجم صنعتی داشته باشد ، بیان داشت: مطالبه رئیس جمهور منتخب باید از وزاری اقتصادی دولتش این باشد که این وزرا در هر حوزه صنعتی یک برنامه و سیاست منسجم صنعتی پیاده کرده و از کارهای روزمره و موقتی دور شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور اسنادبالادستی زیادی در زمینه رونق صنعت دارد، بیان داشت: حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی از جمله این اسناد است و باید به این اسناد توجه شود.

این نماینده مجلس  با بیان اینکه رئیس جمهور باید از وزارت صمت مطالبه گری کند، بیان داشت: رئیس جمهور منتخب باید سیاست صنعتی و اجرایی را از وزارت صمت مطالبه کند.

ایزدخواه ادامه داد: اتفاقا امروز ما متخصصین و اندیشه ورزان مختلفی در حوزه صنعت داریم که اینها می توانند به کمک دولت بیایند و نباید در به روی این افراد بسته باشد.

کد خبر: ۹۶٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha