۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
افزایش بودجه کردستان در سال جاری/ توسعه راه‌های روستایی در اولویت است
در گفتگو با بازار عنوان شد:

افزایش بودجه کردستان در سال جاری/ توسعه راه‌های روستایی در اولویت است

سنندج- نصراللهی زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان از افزایش بودجه این استان در سال جاری خبر داد و گفت: این بودجه جدای از ردیف‌های ملی بیش از ۹۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

بهرام نصراللهی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته خوشبختانه بودجه استان کردستان در سال جاری در مقایسه با سال قبل از آن با افزایش قابل توجهی مواجه بوده است و انتظار می رود که با جذب این اعتبارات، زمینه برای جبران بخشی از کمبودهای استان فراهم شود.

وی ادامه داد: امسال بودجه استان کردستان جدای از ردیف های متمرکز و اعتبارات ملی دستگاه ها، حدود سه هزار و دویست میلیارد تومان است و به عبارتی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال جاری نسبت به سال قبل بیش از ۹۶ درصد رشد نشان می دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی و هزینه ای استان در سال ۱۴۰۰ جهش قابل توجهی یافته است، اظهار کرد: انتظار می رود که به پیگیری همه مدیران استان این اعتبار به موقع جذب و هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه ستون استانی و ردیف دو درصد منابع نفت و گاز در بین شهرستان های استان کردستان توزیع شده است، عنوان کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته شاخص های محرومیت، جمعیت و مساحت مهمترین شاخص هایی هستند که مبنای توزیع اعتبارات در استان کردستان قرار گرفته است.

نصراللهی زاده ضمن اشاره به وضعیت توزیع شهرستانی اعتبارات استان کردستان، یادآور شد: در ردیف اعتباری قانون استفاده متوازن از امکانات کشور نیز اعتبارات مناسبی دارد که در جلسات آتی شورا بین شهرستان ها توزیع می شود

وی با اشاره به رشد قابل توجه اعتبارات راه روستایی در استان کردستان در سال جاری، بیان کرد: در سال جاری اعتبار خوب و قابل توجهی برای توسعه راه های روستایی استان پیش بینی شده است و همچنین عدد خوبی در ردیف محرومیت زدایی نیز به استان کردستان اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان به اعتبار پروژه های مهم و زیرساختی این استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پروژه های زیرساختی و بزرگ استان کردستان هم از رشد فیزیکی و هم از رشد اعتباری خوبی برخوردار هستند.

وی پروژه راه آهن همدان - سنندج، فرودگاه سقز، آب رسانی به شهر سنندج از سد آزاد، تکمیل تصفیه خانه آب شرب شهر و مجتمع بزرگ روستایی اوباتو دیواندره، ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج، آب رسانی به بیجار و حسن آباد یاسوکند از سد سیازاخ، آب رسانی به شهرهای قروه و دهگلان از سدهای آزاد و قوچم، آب رسانی به شهر بانه از سد عباس آباد، احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرهای دهگلان و کامیاران، آبگیری سد ژاوه سنندج، ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهر مریوان و احداث تصفیه خانه آب شرب کامیاران را از جمله پروژه های عنوان کرد که در بودجه سال جاری توجهی ویژه به آنها صورت گرفته است.

وی ضمن اشاره به وضعیت سایر پروژه ها و طرح های مهم زیرساختی در استان کردستان، اظهار کرد: همچنین کریدور بزرگراهی غرب کشور، گردنه صلوات آباد، راه اصلی کامیارن – مریوان، راه اصلی بیجار - زنجان، بهسازی راه اصلی دیواندره – بیجار، تبدیل ۵ هزار هکتار از اراضی دیم پایاب سد چراغ ویس سقز به آبی و تبدیل هزار هکتار از اراضی دیم دشت خورخوره در شهرستان بیجار به آبی، از جمله پروژه های بزرگ و مهم زیرساختی استان هستند که منابع خوبی برای آنها پیش بینی شده است.

نصراللهی زاده عنوان کرد: انتظار می رود که همه دستگاه های اجرایی استان در سال جاری برای تکمیل پروژه های مهم زیرساختی استان قدم های جدی تری بردارند تا هرچه سریعتر مردم از این خدمات بهره مند شوند و روند توسعه استان نیز سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی گفت: راه آهن تهران – همدان – سنندج به عنوان بزرگترین پروژه زیرساختی تاریخ استان، تصفیه خانه آب شرب شهر دیواندره و سد امیر آباد در کامیاران، از پروژه های مهم استان هستند که در آینده نزدیک بهره برداری می رسند.

کد خبر: ۹۶٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha