۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
کسری بودجه آمریکا به ۳ تریلیون دلار می‌رسد
دفتر بودجه کنگره پیش بینی کرد؛

کسری بودجه آمریکا به ۳ تریلیون دلار می‌رسد

دفتر بودجه کنگره پیش بینی کرد کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۲۱ به سه هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش بازار، نشریه هیل نوشت، دفتر بودجه کنگره پیش بینی کرد کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۲۱ به سه هزار میلیارد دلار خواهد رسید و این رقم در یک دهه آینده به طور متوسط سالی یک هزار میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

به گزارش این پایگاه اینترنتی آمریکایی، این پیش بینی جدید نشان داد که کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال قبل ۱۳۰ میلیارد دلار کاهش یافته، اما سه برابر بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.

بر اساس پیش بینی دفتر بودجه کنگره کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۲۱ برای دومین بار از سال ۱۹۴۵ به بالاترین میزان خود خواهد رسید که تقریبا ۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی آمریکاست.

دفتر بودجه کنگره در پیش بینی خود نوشت، مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ و قانونی که در واکنش به این بحران به تصویب رسید، همچنان بر کسری بودجه تاثیر می‌گذارد.

دونالد ترامپ و جو بایدن، روسای جمهور آمریکا، در مجموع حدود شش هزار میلیارد دلار برای مقابله با کرونا و بسته‌های حمایتی اقتصادی اختصاص دادند.

دفتر بودجه کنگره همچنین پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال ۲۰۲۱ معادل هفت و چهار دهم درصد افزایش می‌یابد، زیرا اقتصاد این کشور پس از رکود ناشی از همه گیری درحال بهبود است، اما همچنین تاکید کرد که این رقم بین سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۱ سالانه به طور متوسط یک ممیز شش دهم درصد کاهش خواهد داشت.

از طرف دیگر پیش بینی شده است که در سال ۲۰۲۱ تورم در آمریکا دو ممیز هشت دهم رصد افزایش یابد.

افزایش تورم در آمریکا
در خبری دیگر از آمریکا حاکی است این کشور با افزایش تورم و افزایش قیمت کالا و خدمات مواجه شده است.

خبرنگار پرس تی وی در این باره گزارش داد: ما در آمریکا با مشکل تورم روبرو هستیم و البته این در حالیست که ما از محدودیت‌های کرونایی بیرون می‌آییم و شاهد افزایش فعالیت‌های بازار و افزایش خرید و فروش بودیم و در چنین شرایطی شاهد هجوم افراد برای دریافت یکسری خدمات و کالاها هستیم. در نتیجه تقاضا افزایش یافته است. این امر موجب شده است بخش تامین (کالا و خدمات) تا حدی تحت فشار قرار گیرد؛ بنابراین ما به تدریج شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم؛ که متاثر از تورم است. این شرایط نه تنها در بخش املاک که همچنین در بخش مواد خوراکی و هتل‌ها و رستوران‌ها و سفر حاکم است؛ بنابراین افراد زیادی از اینکه تورم را احساس کرده اند، شکایت دارند. این درحالیست که این مسئله، در حال حاضر موضوع اصلی بحث در آمریکا نیست.

کد خبر: ۹۶٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha