۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
عدم بازگشایی سریع سد کرخه برای خوزستان مشکل ایجاد کرد| ضرورت پیگیری فوری وزارت نیرو
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

عدم بازگشایی سریع سد کرخه برای خوزستان مشکل ایجاد کرد| ضرورت پیگیری فوری وزارت نیرو

خرمشهر- سامری، نماینده سابق مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم بازگشایی سریع سد کرخه، کشاورزان و فعالان بخش خصوصی خوزستانی که حوضچه ماهی دارند را با خسارات فراوانی مواجه کرد.

عبدالله سامری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به مدیریت بحران آب در استان خوزستان اظهار کرد: عدم بازگشایی سریع سد کرخه ضرر و زیان‌هایی به مردم استان خوزستان وارد کرده است.

وی افزود: اکنون سد باز شده اما اگر هفته گذشته سد را باز می‌کردند از ضرر و زیان به وجود آمده فعلی پیشگیری می‌شد.

نماینده سابق مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون رودخانه کارون دیگر رودخانه نیست، توضیح داد: کارون یک نهری بیش نیست و حتی گاومیش‌ها به آسانی در حال عبور از آن هستند.

سامری تصریح کرد: زمانی در رودخانه کارون  کشتی‌ها عبور می‌کردند اما اکنون گاومیش‌ها در آن رژه می‌روند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تغییرات ساختاری به وجود آمده در اروندرود، عنوان کرد: زمانی آب خلیج فارس به اروندرود پیشروی می‌کرد زیرا آب اروندرود شیرین بود؛ یک مقدار از کارون تغذیه می‌شد و بخش دیگر آن از رودخانه دجله و فرات از سمت ترکیه تغذیه می‌شد و  آب شور را از سمت فاو متوقف کرده بود.

نماینده سابق مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر آب شور در اروندرود پیشروی کرده و وارد کارون نیز شده است و مشکلاتی برای مردم شهرهای خرمشهر، آبادان، شادگان و کشاورزان غرب کارون در این زمینه ایجاد کرده است.

سامری با تاکید بر اینکه مستندات مشکلات به وجود آمده وجود دارد و باید وزارت نیرو سریعا پیگیری کند، گفت: کشاورزان و فعالان بخش خصوصی خوزستانی که حوضچه ماهی دارند با خسارات فراوانی مواجه شده‌اند و هیچکس پاسخگو نیست.

کد خبر: ۹۶٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha