۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۶
سرمایه‌گذاری ۱۵۶ میلیارد تومانی در حوزه معادن استان بوشهر
رئیس امور معادن استان بوشهر مطرح کرد

سرمایه‌گذاری ۱۵۶ میلیارد تومانی در حوزه معادن استان بوشهر

بوشهر- مرادی رئیس امور معادن اداره کل صمت استان بوشهر از سرمایه‌گذاری ۱۵۶ میلیارد تومانی در حوزه معادن استان بوشهر خبر داد.

رشید مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده و همه اعم از مدیران و تولیدکنندگان باید در راستای تحقق عملی شعار سال و بهبود وضعیت تولید اهتمام ورزیم و نباید هیچ فرصتی را هدر دهیم.

وی افزود: استان بوشهر در حوزه معادن جایگاه خاصی در سطح کشور دارد و توسعه معادن و حمایت از تولیدکنندگان معدن باید در دستور کار مدیران باشد تا شاهد رشد تولید باشیم.

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطر نشان کرد: فعال کردن واحدهای معدنی راکد از اقدامات موثر مدیریت ارشد استان در یکسال اخیر بوده که در شش ماه دوم سال گذشته بیش از ۱۵ معدن راکد و غیر فعال به چرخه تولید بازگشتند که اشتغال بسیار خوبی نیز در این واحدهای معدنی ایجاد شد.

مرادی به معادن فعال استان بوشهر اشاره کرد و یادآور شد: در استان بوشهر در حال حاضر بیش از ۱۵۵ واحد معدنی فعال داریم و ۶ واحد معدنی نیز در حال تجهیز و آماده‌سازی داریم و البته حدود ۸۱ معدن نیز دارای مجوز و غیر فعال هستند که فعال کردن این واحدها گام بزرگی در ایجاد اشتغال پایدار و ارزآوری است.

وی از استخراج ۱۲ میلیون تن معدن از معادن استان بوشهر خبر داد و ابراز داشت: در یکسال اخیر بیش از ۱۲ میلیون تن معدن از معادن فعال استان بوشهر استخراج شده که علاوه بر مصرف بازار داخلی، بخشی از این معادن نیز به کشورهای مختلف صادر شده است.

رئیس اداره معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از سرمایه‌گذاری ۱۵۶ میلیارد تومانی در معادن استان بوشهر خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۱۵۶ میلیارد تومان در حوزه معادن استان بوشهر سرمایه‌گذاری صورت گرفته و امسال این سرمایه‌گذاری افزایش چشمگیری خواهد داشت و شاهد ایجاد اشتغال بیشتری نیز خواهیم بود.

مرادی بیان کرد: در یکسال اخیر با تلاش و فعالیت‌های صورت گرفته، مطالعات اکتشافی متعددی در حوزه معادن در این استان انجام شده و به ویژه در زمینه آهک، مطالعات اکتشافی ارزشمندی صورت گرفته و به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم.

کد خبر: ۹۶٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha