۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
خط تولید واشکوت در قم افتتاح شد/ تلاش برای خودکفایی در تولید قطعات خودرو
همزمان با روز صنعت؛

خط تولید واشکوت در قم افتتاح شد/ تلاش برای خودکفایی در تولید قطعات خودرو

قم- طی مراسمی با حضور مسئولان صنعتی و استان خط تولید واشکوت (مورد استفاده در کاتالیست خودرو) در شهرک محمودآباد قم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، بهرام سرمست در مراسم افتتاح خط تولید واشکوت شرکت مبدل پاک ایران خودرو که امروز پنج‌شنبه همزمان با دهم تیرماه روز صنعت و معدن، با حضور معاون وزیر صمت، مدیرعامل ایران خودرو نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی در محل این شرکت در شهرک صنعتی محمودآباد قم برگزار شد، با بیان اینکه در قم به دلیل نزدیکی به تهران ظرفیت‌های خوبی برای صنایع خودروسازی وجود دارد، گفت: برای تکمیل چرخه تولید نیازمند ایجاد و فعالیت شرکت‌های خودروسازی در استان قم هستیم.

وی بر حمایت مسئولان قم از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و افزود: این اقدام باعث صرفه‌جویی ارزی و جهش تولید و توسعه صادرات و در نتیجه شکوفایی اقتصادی استان می‌شود.

استاندار قم با تأکید بر اینکه خط قرمز ما تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکار شدن کارگران است، از فعالیت مجدد ۱۰ واحد تولیدی راکد در قم خبر داد و گفت: هدف ما بازگشت به چرخه تولید ۳۸ واحد صنعتی راکد طی امسال است که برای رسیدن به این هدف از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه ۹۲ واحد صنعتی انجام شده است.

وی تولید صادرات محور و صرفه‌جویی ارزی را از سیاست‌های مدیریت استان قم اعلام کرد و افزود: طی سال ۹۹ توانستیم با حمایت‌های صورت گرفته و رفع موانع تولید ۳۷ واحد تولید راکد را مجدد فعال و به چرخه تولید بازگردانیم در حالی که هدف‌گذاری ما روی ۲۵ واحد بود و ۱۲ واحد بیشتر از برنامه‌ریزی‌ها بود.

سرمست در ادامه سخنان خود گفت: توانستیم طی سال گذشته ۸۵ واحد تولیدی در قم را توسعه دهیم و صرفه‌جویی ۹۷ میلیون دلاری را محقق سازیم و امسال نیز هدف ما صرفه‌جویی ۱۰۵ میلیون دلاری است.

خط تولید واشکوت در قم افتتاح شد/ تلاش برای خودکفایی در تولید قطعات خودرو

صرفه‌جویی ۱۱۰ میلیارد تومانی ارزی با تولید واشکوت داخلی
رئیس هیئت عامل ایدرو نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه کرونا و تحریم شرایط سختی را برای صنعت خودروسازی ایجاد کرد، اظهار کرد: صنعتگران ایرانی با تلاش و پشتکار توانستند طی دو سال اخیر گام‌های مهمی در راه خودکفایی و تولید قطعات خودرو بردارند.

محسن صالحی‌نیا از برنامه‌ریزی خودروسازان برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در سال خبر داد و گفت: خودکفایی در تولید قطعه در این زمینه نقش مهمی دارد و امیدواریم در دولت جدید گام‌های بزرگتری در این مسیر برداشته شود.

سعید رضاپناه، مدیرعامل گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران نیز طی سخنانی در این مراسم تولید واشکوت و خودکفایی در این عرصه را موجب حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا دانست و گفت: تولید با کیفیت این قطعه در راستای تولید خودرور پاک انجام می‌شود.

وی از صرفه‌جویی ۱۱۰ میلیارد تومانی ارزی با تولید واشکوت داخلی طی یک سال اول خبر داد و افزود: با تولید این قطعه شاهد کاهش هزینه‌های تولید در خودروسازی خواهیم بود.

خط تولید واشکوت در قم افتتاح شد/ تلاش برای خودکفایی در تولید قطعات خودرو

لازم به ذکر است که واشکوت قطعه‌ای مورد استفاده در کاتالیست خودرو است که باعث کاهش آلایندگی گاز خروجی خودرو شده و نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد.

با افتتاح خط تولید این قطعه در شهرک محمودآباد قم که با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۱ نفر ایجاد شده سالانه ۵۰۰ هزار عدد واشکوت تولید خواهد شد که ۵۶ درصد نیاز گروه صنعتی ایران خودرو را تأمین می‌کند.

کد خبر: ۹۶٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha