۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
وام ۸۰۰ میلیون دلاری بانک جهانی به پاکستان
با هدف مقابله با کرونا صورت گرفت؛

وام ۸۰۰ میلیون دلاری بانک جهانی به پاکستان

رسانه‌های محلی پاکستان از تصویب وام ۸۰۰ میلیون دلاری بانک جهانی برای کمک به پاکستان در مسیر مقابله با پیامدهای شیوع ویروس کرونا خبر دادند.

به گزارش بازار، مقدمات اخذ وام ۸۰۰ میلیون دلاری پاکستان از بانک جهانی برای مقابله با پیامدهای مستقیم و غیرمستقیم شیوع کرونا بر معیشت و اقتصاد این کشور فراهم شده است.

به گفته منابع خبری، در این راستا تفاهمنامه‌ای میان مقامات وزارت اقتصاد پاکستان و میلندا گود نماینده ویژه بانک جهانی برای پاکستان به امضاء رسیده که بر اساس آن، این وام مذکور به صورت دو قسط ۴۰۰ میلیون دلاری در اختیار اسلام آباد قرار می‌گیرد.

با اعلام وزارت امور اقتصادی پاکستان، این برنامه از طریق تقویت سیستم‌های بهداشتی، آموزشی و بهبود معیشت قشر نیازمند کمک بزرگی به تلاش‌های دولت برای مقابله با تأثیر مستقیم و غیرمستقیم ناشی از بیماری همه گیر کووید ۱۹ می‌کند.

گفتنی است؛ پاکستان از سال ۱۹۵۰ عضو بانک جهانی است و در این مدت، بیش از ۴۰ میلیارد دلار از بانک جهانی کمک دریافت کرده است.

در همین حال؛ بر اساس گزارش مرکز فرماندهی و مدیریت ملی پاکستان ۹۷۹ مورد جدید ابتلا به کرونا طی یک روز اخیر در این کشور شناسایی شده و شمار مبتلایان به ۹۵۷ هزار و ۳۷۱ نفر افزایش یافته است.

در شبانه روز گذشته، ۲۷ بیمار دیگر نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در پاکستان جان باختند و شمار قربانیان به ۲۲ هزار و ۲۸۱ نفر رسید. از سوی دیگر، تا کنون ۹۰۳ هزار و ۴۸۴ نفر از بیماران کرونایی در این کشور سلامتی خود را بازیافته‌اند.

کد خبر: ۹۶٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha