۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی آغاز شد| مدت بازپرداخت ۲۰ سال
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفتگو با «بازار»:

پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی آغاز شد| مدت بازپرداخت ۲۰ سال

سهرابی، مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن از آغاز پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی خبر داد و گفت: امروز دو بانک کشاورزی و تجارت سهمیه خود برای پرداخت تسهیلات را به استانهای خود ابلاغ کردند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: وام مسکن روستایی که با هدف تسریع در نوسازی واحدهای مسکونی روستایی همه ساله از سوی دولت به بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی ابلاغ می شود امسال با توجه به رشد قیمت مصالح ساختمانی و نهاده های تولید افزایش قابل ملاحظه ای داشت. 

جهانگیری معاون اول رییس جمهور ۱۲ خرداد ماه امسال افزایش وام مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان را به وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در حالی ابلاغ کرد که امسال تعداد بانک های عامل از ۷ بانک به ۸ بانک افزایش یافت.

بر اساس این مصوبه بانک مرکزی مکلف است نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه هر کدام برای بهسازی و نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی، حاشیه شهرها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اقدام کند.

بانک های کشاورزی و تجارت سهمیه های خود را برای پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به استان ها ابلاغ کردند و عملا پرداخت این تسهیلات در کشور آغاز شد

«حمیدرضا سهرابی» مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که از ابلاغ افزایش وام مسکن روستایی حدود یک ماه می گذرد آیا پرداخت آن هنوز از سوی بانک های عامل آغاز نشده است؟ گفت: امروز خوشبختانه بانک های کشاورزی و تجارت سهمیه های خود را برای پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به استان ها ابلاغ کردند و عملا پرداخت این تسهیلات در کشور آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در یکی دو روز آینده نیز بانک های صادرات ، ملت و مسکن وعده داده اند که سهمیه خود را به استان ها ابلاغ خواهند کرد و عملا این بانک ها نیز پرداخت تسهیلات را آغاز خواهند کرد.

قطعا با میزان سقفی که برای تسهیلات مسکن روستایی در نظر گرفته شده است می توان گفت که روند ساخت و ساز در روستاها سرعت خوبی به خود خواهد گرفت و انتظار می رود که با مساعدت بهتر بانک ها روند پرداخت ها همانند سال های گذشته سرعت خوبی داشته باشد

سهرابی ادامه داد: قطعا با میزان سقفی که برای تسهیلات مسکن روستایی در نظر گرفته شده است می توان گفت که روند ساخت و ساز در روستاها سرعت خوبی به خود خواهد گرفت. و انتظار می رود که با مساعدت بهتر بانک ها روند پرداخت ها همانند سال های گذشته سرعت خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون برای بهسازی و نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی، حاشیه شهرها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اقدام خواهد شد گفت: امسال بانک کشاورزی نیز به جمع بانک های عامل اضافه شد و جمع بانک های عامل در پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به ۸ بانک افزایش یافت.

نرخ کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن روستایی ۵ درصد و مدت بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ سال است

سهرابی در خصوص جزئیات تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی نیز گفت: نرخ کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن روستایی ۵ درصد است و از آنجا که پیش از این تسهیلات مورد نظر ۵۰ میلیون تومان بود و امسال به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است انتظار می رود روند ساخت و ساز و نوسازی مسکن روستایی سرعت بهتری به خود بگیرد.

وی افزود: قبلا مدت بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ ساله بود که به ۲۰ سال افزایش یافته است. بنابراین اقساط ماهیانه آن به حدود ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.

کد خبر: ۹۶٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha