۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
استحصال بیش از حد آب باعث نشست زمین در گلستان شده است
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

استحصال بیش از حد آب باعث نشست زمین در گلستان شده است

گرگان- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: مهم ترین مخاطراتی که سال جاری مطرح شده، نشست زمین در محدوده آبخوان های استان است که یکی از عوامل آن می تواند استحصال بیش از حد آب از آبخوان‌ها باشد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان سید محسن حسینی در دیدار با دادستان مرکز استان اظهار کرد: امسال یکی از خشک ترین سال های استان و کشور را به لحاظ کاهش منابع آبی پشت سر می گذاریم و یکی از مهم ترین مخاطراتی که در سال جاری مطرح شده، نشست زمین در محدوده برخی آبخوان های استان است که یکی از عوامل اصلی آن می تواند استحصال بیش از حد آب از آبخوان ها باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال سال بسیار خشکی و کم آبی است، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات استان، کشت غرقابی برنج با استفاده از آب زیرزمینی است که البته این کشت به صورت غرقابی طبق مصوبه شورای سازگاری با کم آبی استان ممنوع شده و لازم است خشکه کاری برنج توسعه یابد.

وی افزود: طبق پیش بینی های انجام شده امسال حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان شامل کشت برنج و ... که توسط آب زیرزمینی آبیاری می شوند به دلیل کم آبی خشک می شوند. همچنین طبق برخی پیش بینی ها اکثر چاه های نیمه عمیق استان در نیمه تابستان به دلیل کم آبی خشک می شوند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان افزود: به مدیران امور منابع آب شهرستان ها نیز اعلام کرده ایم که در صورت تخلفات شامل اضافه برداشت از چاه های آب برخورد کنند و به دادگاه معرفی شوند.

کد خبر: ۹۶٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha