۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۲
شهرک نیمه فعال صنعتی در نکا؛ گره کور بیکاری
بازار گزارش می‌دهد؛

شهرک نیمه فعال صنعتی در نکا؛ گره کور بیکاری

نکا- کرکره برخی از کارخانه ها در شهرک صنعتی نکا پایین کشیده و غیرفعال شده است و رونق دوباره این واحدها مستلزم رفع موانع و حمایت از تولید است.

بازار؛ گروه استان‌ها: برخی از واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی به نظر می‌رسد خیلی وقت است به صورت نیمه فعال درآمده و به کارگیری دوباره از ظرفیت‌های این واحدهای تولیدی- خدماتی و همچنین استفاده از دانش صاحبان صنعت می‌تواند نوید بخش اشتغال بخش اعظمی از نیروهای کار شود.

باز کردن گره کور بیکاری شهرستان نکا مستلزم آن است که دولتمردان و مسئولان ذیربط همپا و دوشادوش صنعتگران برای بازگشت دوباره واحدهای تولیدی و صنعتی به چرخه اقتصادی کمر همت ببندند.

شهرستان نکا به واسطه داشتن صنایع بزرگی همچون کارخانه سیمان و نیروگاه حرارتی شهید سلیمی از ظرفیت و پتانسیل‌های بالقوه ای در زمینه صنعت و تولید برخوردار است و به مراتب می‌تواند احیاگر رونق اشتغال در منطقه شرق مازندران باشد، در همین راستا فعالیت ۵۴ واحد تولیدی - خدماتی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی نکا و بکارگیری از یکهزار نیروی کار از نرخ بیکاری شهرستان می کاهد.

اگر سنگ اندازی نکنند اشتغال چند برابر می‌شود
سید مجید لطیفی مدیرعامل یک واحد تولیدی که در زمینه ماشین آلات فعالیت دارد، در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: این شرکت به عنوان یک واحد دانش بنیان صنعتی از سال ۸۰ به عنوان اولین واحد مستقر در شهرک صنعتی شهید نظری نکا آغاز به کار کرد که با وجود تمامی موانع و مشکلات در مسیر توانسته به صورت سال‌های متوالی به عنوان کارآفرین و صنعتگر برتر و همچنین صادر کننده نمونه استان شناخته شود.

وی افزود: محصول جدید ساختمان‌های از پیش ساخته این شرکت که به صورت صد درصد ایمن در خدمت مردم قرار می‌گیرد که می‌تواند مشکلات ساخت و ساز را تا حدودی کاهش دهد چرا که طی سالیان گذشته در صنعت ساختمان سازی ضعیف عمل کردیم و همین امر سبب شد در بلایای طبیعی دچار خسارت‌های جبران ناپذیر شویم.

شهرک نیمه فعال صنعتی در نکا؛ گره کور بیکاری

این صنعتگر برتر مازندران اضافه کرد: به دنبال این هستیم این دانش فنی که توسط نخبگان و مهندسین خودمان تولید شده برای بکارگیری از روش‌های نوین ساختمان سازی در سطح عموم و برای خدمات رسانی مردم مورد استفاده قرار گیرد.

لطیفی انحراف و فساد سیستمی را از مشکلات عدیده حوزه صنعت طی سال‌های گذشته برشمرد و همچنین متذکر شد: طبق وعده‌های منتخب مردم درخصوص مبارزه با فساد امیدواریم تحول عظیم در این خصوص صورت گیرد تا نخبگان و کارآفرینان با انگیزه و اعتماد به نفس هر چه بیشتر به امور صنعت و تولید بپردازند.

وی با بیان اینکه هر گونه تحریم اقتصادی از کشورهای استعماری برایم بی اثر بود، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود واحدهای تولیدی در فولاد ماشین و آگاهی نسبت به این مهم در هیچ مقطعی گرفتار و وابسته تحریم نشدم چرا که سعی کردم از دانش فنی و نیروهای نخبه جوان در عرصه تولید استفاده کنم در نهایت نه تنها در بحران‌های اقتصادی کشور از تولیدات شرکت فولاد ماشین کاسته نشد بلکه دو چندان ظرفیت موجود اشتغال چند برابری را شاهد بودیم.

لطیفی متذکر شد: اگر به مراتب سنگ اندازی هایی از سمت بیرون نداشته باشیم طی ماه‌های آینده شاهد اشتغال چند برابری در واحدهای تولیدی خواهیم بود.

مجتمع تولیدی که ۱۱ سال راکد بود
مجتمع تولیدی دیگری در نکا بیش از ۱۶ مورد از اقلام صنعتی آشپزخانه‌ای و سرویس‌های بهداشتی ساختمانی را در چرخه تولید خود قرار داده است که پس از ۱۱ سال وقفه سه سال اخیر با حضور معاون وزیر صنعت و معدن به چرخه تولید بازگشت.

محمد تقی صادقی یکی دیگر از صنعتگران حوزه تولید در شهرک صنعتی نکا ضعف در زیر ساخت‌های شهرک را از جمله مشکل برجسته در این حوزه تولیدی یاد کرد و همچنین افزود: شهرک صنعتی نکا زیر سایه‌ی سنگین بی مهری مسئولان پنهان شده که به مراتب آسیب این بی مهری گریبان گیر تولیدکنندگان و کارگران این مجموعه می‌شود.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه این مجموعه به صورت نیمه فعال مشغول فعالیت است؛ امور مالیاتی، انشعابات آب و برق و گاز، تفکیک اراضی، ایستگاه آتش نشانی و نبود پل عابر پیاده و تصادفات وحشتناک جاده‌ای را از جمله مشکلات عدیده شهرک صنعتی نکا در فاز یک یاد کرد.

وی همچنین تأمین اعتبار سرمایه در گردش و هدایت‌های آب‌های سطحی در محیط شهرک را از دیگر چالش‌ها و آسیب‌های این مجموعه برشمرد که گریبانگیر واحدهای تولیدی و صنعتی می‌شود.

صادقی متذکر شد: اگر مشکل زیر ساخت‌های حوزه تولید و همچنین شهرک از میان برداشته شود قطعاً واحدهای تولیدی با انگیزه و توان بیشتری فعالیت خواهند کرد که در نهایت رونق اشتغال را به همراه دارد در واقع برای قطع وابستگی به خارج باید به سرمایه گذاران داخل اعتماد و از نیروهای بومی و نخبه بکارگیری شود.

شهرک نیمه فعال صنعتی در نکا؛ گره کور بیکاری

واحدهای تولیدی نیازمند توجه دولت و بانک‌ها هستند
حجت الاسلام محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی نکا در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: واحدهای تولیدی نیازمند توجه ویژه دولت، بانک‌ها و سرمایه گذاران هستند که در این مسیر دستگاه قضائی در راستا رونق تولید و ارتقای بخش اشتغال حمایت‌های لازم را به کار می‌بندد.

وی اضافه کرد: در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مشکلات تمام واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ که در آستانه ورشکستگی و تعطیلی بودند مورد بررسی قرار گرفت در واقع برای ارتقای بخش تولیدی و همچنین رونق اقتصادی دستگاه قضائی به حمایت از سرمایه گذاران به پا خواسته است.

رئیس کل دادگستری مازندران هر چه بخش تولید در سطح استان فعال‌تر باشد به همان مقدار رونق اشتغال در منطقه افزایش می‌یابد که به مراتب در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه و سالم سازی آن اثرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با دستگاه‌هایی که بی جهت چوب لای چرخ صنعت گران و تولیدکنندگان می‌گذارند برخورد قانونی می‌شود و همچنین موانعی که در پیش رویشان قرار دارد تسهیل می‌شود.

از آنجایی که بخش عظیمی از صنایع دانش بنیان و کوچک در شهرک های صنعتی مستقر هستند احیا و تسهیل موانع تولید می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات حوزه تولید و صنعت را از میان بردارد و در نهایت اشتغال پایدار و جذب سرمایه گذران به سطح شهرستان را برای این منطقه عرضه دارد.

کد خبر: ۹۶٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha