۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
مجلس با دولت آینده در جهت فعالسازی دیپلماسی اقتصادی همکاری می‌کند
نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

مجلس با دولت آینده در جهت فعالسازی دیپلماسی اقتصادی همکاری می‌کند

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس همکاری ویژه‌ای با دولت آینده در جهت فعالسازی دیپلماسی اقتصادی خواهد داشت تا اینکه به منافع اقتصادی کشورمان در حوزه بین الملل دست پیدا کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عباس مقتدایی، به اهمیت دیپلماسی اقتصادی و لزوم فعالسازی آن در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: زمان آن فرا رسیده که دولت آینده موضوع دیپلماسی اقتصادی را با جدیت پیگری کند؛ البته مجلس شورای اسلامی بارها و بارها به دولت فعلی در خصوص فعال شدن دیپلماسی اقتصادی تذاکرات لازم را گوشزد کرد، اما آنچه که در نهایت شاهد بودیم بی توجهی دولت به این موضوع با اهمیت بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: اکنون دولت سیزدهم می تواند موضوع دیپلماسی اقتصادی را در بالاترین سطح دنبال کند؛ قطعا مجلس شورای اسلامی هم برای تقویت دیپلماسی اقتصادی بیشترین کمک را به دولت آینده خواهد کرد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی، کمیسیون اقتصادی و دیگر کمیسیون های تخصصی در خصوص دیپلماسی اقتصادی کمیته و کارگروه هایی را تشکیل داده اند که زمینه و مقدمات لازم را ایجاد خواهند کرد تا بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن بالاترین حد بهره وری در دیپلماسی اقتصادی را ایجاد کنیم.

مقتدایی تصریح کرد: آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور سیزدهم باید گام بلند دیپلماسی اقتصادی را با بهره گیری از توانمندی های مجلس، وزارت امور خارجه، وزارت صمت و به طور کلی کابینه بردارد و البته مطمئن هستم که مجلس در عرصه دیپلماسی اقتصادی همراهی و همکاری ویژه ای با دولت آینده خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: با فعالسازی دیپلماسی اقتصادی می توانیم به اهداف اقتصادی خود در حوزه بین‌الملل دست پیداکنیم؛ بنابراین چنین موضوعی باید از اولویت های اساسی دستگاه دیپلماسی در دولت سیزدهم باشد.

کد خبر: ۹۶٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha