۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
جاده جدید «سنندج – مریوان» افتتاح شد
با حضور وزیر راه؛

جاده جدید «سنندج – مریوان» افتتاح شد

سنندج- جاده جدید «سنندج – مریوان» مسیر «تیژ تیژ - گاران» طی مراسمی و با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، ظهر امروز و طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار کردستان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، جاده جدید «سنندج – مریوان» مورد بهره برداری قرار گرفت.

در جریان برگزاری این مراسم ابتدا مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص احداث این مسیر را ارائه کرد.

عرفان مرادی در خصوص این جاده اظهار کرد: جاده جدید سنندج - مریوان با مساعدت دفتر رهبری در مسیر تیژ تیژ به گاران به طول ۵۲ کیلومتر به عنوان راه اصلی از سال ۸۲ شروع شد و به دلیل امنیت بیشتر این مسیر احداث شده است.

وی با بیان اینکه کل پروژه از زمان شروع تا سال ۹۵ حدود ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، افزود: بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان کل اعتبار پروژه است که ۴۵۰ میلیارد تومان آن از سال ۹۵ هزینه شده و ارزش کنونی این پروژه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: کاهش طول مسیر به میزان ۲۵ کیلومتر، کاهش زمان سفر، کاهش استهلاک و کاهش تصادفات و تلفات انسانی از مزایای این پروژه است.

در حالی که بر اساس گفته نماینده سابق مردم شهرستان های مریوان و سروآباد هنوز جاده جدید سنندج – مریوان به صورت کامل تکمیل نشده است، ولی امروز طی مراسمی این پروژه به بهره برداری رسید.

گفته می شود که به دلیل اینکه این پروژه تاکنون تکمیل نشده است، هنوز به راهداری تحویل داده نشده و مشکل اصلی نیز مربوط نبود علائم راهنمایی و رانندگی و همچنین وضعیت تهویه یکی از تونل های مسیر مربوط می شود.

ضمن اینکه هنوز هم پل سه راهی سنندج - مریوان – سقز که در این مسیر قرار دارد نیز کامل نشده است و طی چند سال اخیر به عنوان یک پروژه نیمه تمام مطرح است.

کد خبر: ۹۶٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha