۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
تعیین حد نصاب‌ها به مانعی برای سند دار شدن اراضی کشاورزی تبدیل شده است
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

تعیین حد نصاب‌ها به مانعی برای سند دار شدن اراضی کشاورزی تبدیل شده است

خدائیان، رئیس سازمان اسناد و املاک کشور عنوان کرد: دولت باید همکاری لازم برای اصلاح آیین نامه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی را داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان اسناد و املاک کشور، در خصوص روند اجرای طرح کاداستر، گفت: کاداستر بخش‌های مختلفی دارد و بخشی از آن در زمینه اراضی ملی منابع طبیعی بوده و در این حوزه پیشرفت خوبی داشته‌ایم و در یک سال گذشته سند ۵۳ میلیون هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی سند دار شده و حدود ۶۴ میلیون هکتار از آن تثبیت شده است.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه صدور سند اراضی بخش کشاورزی در جریان اجرای طرح کاداستر مشکلاتی وجود دارد، عنوان کرد: در اجرای قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی برای کشاورزان حدنصاب‌هایی را تعریف کرده که کمتر کشاورزی زمینش به این حدنصاب‌ها می‌رسد و این عامل باعث شده تا نتوانیم سند مالکیت مفروز در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

خدائیان با اشاره به اینکه از وزارت جهاد کشاورزی درخواست داریم حدنصاب‌های تعریف شده را متناسب با وضعیت موجود تعیین کند، ادامه داد: کشاورزی که ۵۰ سال یک قطعه زمین را در اختیار دارد حاضر به یکی کردن آن با دیگران برای رسیدن به حدنصاب نیست و وزارت جهاد کشاورزی نیز بر اساس آیین نامه اجرایی خود اجازه صدور سند برای این زمین را نمی‌دهد.

رئیس سازمان اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه تعیین حد نصاب‌ها به مانعی برای سند دار شدن اراضی کشاورزی تبدیل شده است، عنوان کرد: دولت باید همکاری لازم برای اصلاح آیین نامه  قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی را داشته باشد.

کد خبر: ۹۶٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha