۸۵ درصد اقتصاد ایران در دست دولت| انتظار بخش خصوصی از دولت سیزدهم رفع موانع تولید است
نایب رئیس کمیسیون داخلی اتاق بازرگانی مطرح کرد

۸۵ درصد اقتصاد ایران در دست دولت| انتظار بخش خصوصی از دولت سیزدهم رفع موانع تولید است

یزدانپاه، نایب رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران گفت: رفع موانع تولید و توسعه فعالیت های اقتصادی از مهم ترین انتظارات بخش خصوصی از دولت سیزدهم است.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «سید اسماعیل یزدان پناه» با اشاره به مزیت های حضور بخش خصوصی در حوزه تولید و فعالیت های اقتصادی کشور افزود: دنیا به این نتیجه رسیده است که برای توسعه فعالیت های اقتصادی مشارکت بخش خصوصی از الزامات است و دولت نمی تواند فعال خوبی در حوزه های اقتصادی باشد.

مدیر عامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایرانی اظهار داشت: امروزه در اکثر کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان بخش دولت در حوزه های اقتصادی فعال نیست بلکه دولت به وظیفه تسهیل کننده و نظارتی بر امور دارد.

متاسفانه دولت وظیفه نظارتی خود را به خوبی نمی شناسد
یزدان پناه با بیان اینکه نحوه نظارت دولت در بخش اقتصادی کشور نشان می دهد که متاسفانه دولت وظیفه نظارتی خود را به خوبی نمی شناسد، گفت: اینکه دولت با بخش خصوصی در حوزه های مختلف اقتصادی فعالیت کند برای فعالان عرصه اقتصادی قابل قبول نیست.

۸۵ درصد اقتصاد ایران در دست دولت است و بسیاری از شرکت های دولتی مالیات پرداخت نمی کنند و دولت برای افزایش درآمدهای خود چند برابر از بخش خصوصی مالیات دریافت می کند

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق استان مازندران در پاسخ به این سوال که برای افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد ملی راهکارها چیست؟ یادآورشد: ۸۵ درصد اقتصاد ایران در دست دولت است و بسیاری از شرکت های دولتی مالیات پرداخت نمی کنند و دولت برای افزایش درآمدهای خود چند برابر از بخش خصوصی مالیات دریافت می کند.

هر کشور موفقی در حوزه اقتصادی ناشی از حضور بخش خصوصی است 
نایب رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: هرچه بتوانیم سهم بخش خصوصی در اقتصاد ملی را ارتقا دهیم رشد و توسه اقتصادی کشور سرعت بیشتری می گیرد زیرا در هر کشوری که موفقیتی کسب شده حضور قدرتمند بخش خصوصی را نشان می دهد.

مدیر عامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایرانی تاکید کرد: در حالی که برخی از مسئولان بسیاری از شرکت های دولتی را زیانده می دانند، عدم واگذاری شرکت های یاد شده به بخش خصوصی جای سوال است.

یزدان پناه افزود: بهترین راهکار این است که سهام این شرکت ها در بازار بورس به بخش خصوصی واگذار شود و سهامداران نیز اداره این شرکت ها با استفاده از قوانین و مقررات بخش خصوصی بر عهده بگیرند.

خصوصی سازی این نیست که یک مجموعه بزرگ به یک آشنا واگذار شود بلکه خصوصی سازی این است که سهام شرکت های دولتی در بورس به متقاضیان و فعالان اقتصادی عرضه شود

نایب رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: خصوصی سازی این نیست که یک مجموعه بزرگ به یک آشنا واگذار شود بلکه خصوصی سازی این است که سهام شرکت های دولتی در بورس به متقاضیان و فعالان اقتصادی عرضه شود.

وجود قوانین خلق الساعه به دغدغه بخش خصوصی تبدیل شده است
وی گفت: وجود قوانین و مقررات خلق الساعه به دغدغه بزرگی برای بخش خصوصی تبدیل شده است، زیرا صدور بخشنامه ها و دستوالعمل های خلق الساعه بخش خصوصی را  سر در گم می  کند.

دولت آینده باید موانع موجود را در برابر تولید و توسعه اقتصادی کشور بردارد
مدیر عامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایرانی گفت: صدور بخشنامه ها و دستورالعملهای ضد و نقیض هرگونه برنامه ریزی و فعالیت های بخش خصوصی را نا ممکن می کند و دولت آینده باید تلاش کند در این زمینه موانع موجود را در برابر تولید و توسعه اقتصادی کشور بردارد.

نایب رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: همانطوری که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند، باید هرگونه موانع اقتصادی و تولیدی برداشته شود و از صدور دستورالعمل های مختلف و ضد و نقیض در حوزه بانک ها، بیمه، حوزه کارگری و یا تجارت داخلی دولت آینده جلوگیری کند.

کد خبر: ۹۶٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha