۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
حفظ ذخایر آب های زیر زمینی همدان با استفاده از پساب تصفیه شده در صنعت برق
وزیر نیرو عنوان کرد:

حفظ ذخایر آب های زیر زمینی همدان با استفاده از پساب تصفیه شده در صنعت برق

همدان - وزیر نیرو با بیان اینکه همدان الگویی در بازچرخانی آب و تبدیل فاضلاب به منبع مفید آب است، گفت: ذخایر آب های زیر زمینی در همدان با استفاده از پساب تصفیه شده در صنعت برق حفظ شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ رضا اردکانیان صبح سه شنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های آب و برق استان‌های گلستان، زنجان و همدان در قالب هفته سیزدهم «الف _ب _ ایران» که از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد؛ اظهار کرد: امسال ۷۰ طرح آب و برق با سرمایه گذاری ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

وی بابیان اینکه در استان همدان طرح‌های ارزنده‌ای به ثمر نشسته است، گفت: می‌توانیم همدان را الگویی تمام معنا در بازچرخانی آب و تبدیل فاضلاب به عنوان منبع مفید و تاثیرگذار بدانیم.

در استانی که با برداشت از منابع زیرزمینی فروچاله‌های زیادی در دشت کبودرآهنگ ایجاد شده بود، بازچرخانی آب در حفظ منابع زیرزمینی و ممانعت از برداشت آن بسیار اثرگذار بود

وزیر نیرو بیان کرد: در استانی که با برداشت از منابع زیرزمینی فروچاله‌های زیادی در دشت کبودرآهنگ ایجاد شده بود، بازچرخانی آب در حفظ منابع زیرزمینی و ممانعت از برداشت آن بسیار اثرگذار بود.

اردکانیان با تاکید بر اینکه برای استمرار معیشت باید به فکر تولید صنعت بود، گفت: اکنون استان همدان در مسیر صحیحی گام برمی‌دارد و ما قدردان تلاش‌ها و پیگیری‌ها هستیم.

وزیر نیرو اضافه کرد: در همدان طرح‌های افزایش فوق توزیع برق در ملایر و همدان، فاز چهارم لجن تصفیه‌خانه فاضلاب و عملیات دو پست ۶۳ کیلوولت افتتاح شد تا آب و برق نقش و سهم خود را ایفا کنند.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه همدان در مسیر جهش توسعه واقعی قرار دارد و در حوزه صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات پروژه‌های عمده و قابل توجهی داشته و دارد، گفت:  با افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب همدان شاهد تبدیل جدی فاضلاب به آب بهداشتی هستیم.

سیدسعید شاهرخی افزود: کار جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب صنایع را تحت توسعه قرار داده است.

با استحصال آب از دشت کبودرآهنگ شاهد ایجاد فروچاله‌های زیادی بودیم

استاندار همدان با بیان اینکه با استحصال آب از دشت کبودرآهنگ شاهد ایجاد فروچاله‌های زیادی بودیم؛ گفت: اکنون دیگر معضل قبلی وجود ندارد و از آب فاضلاب به صنایع انتقال می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه انتقال آب تصفیه شده فاضلاب منطقه ویژه اقتصادی و صنعت را نجات داد؛ گفت: امروز جهش توسعه در حوزه آبرسانی به مناطق شهری و روستایی با سرعت در حال انجام است ضمن اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی استان مشکل برق ندارند.

شاهرخی عنوان کرد: بیش از ۳۳۵ پروژه قابل توجه در استان همدان در دست اقدام است که اجرای آنها نیاز به آب و برق داشت و این نیاز برای تمام آنها تامین شده است.

وی با یادآوری اینکه استان همدان به جهت توسعه در یک جهش واقعی قرار دارد و در حوزه صنعت، گردشگری، کشاورزی و خدماتی پروژه‌های عمده‌ای در حال ساخت است، گفت: افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب همدان یک تهدید بهداشتی را به فرصت تبدیل کرد و افتتاح این تصفیه‌خانه صنایع همدان مانند پتروشیمی هگمتانه و پتروشیمی ابن‌سینا را توسعه می‌بخشد.

مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای باختر نیز گفت: چهار پروژه مهم صنعت برق با اعتبار ۳۳۷ میلیارد تومانی همزمان با هفته سیزدهم پویش هر هفته الف_ ب‌ _ایران در همدان به بهره‌برداری رسید.

رضا سپهروند اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث پست ۲۳۰ کیلوولت سردار شهید همدانی که در شرق همدان است و برق مورد نیاز جنوب شهر را تأمین خواهد کرد و پست۶۳ کیلوولت جی.آی.اس در غرب همدان که اولین پست جی.آی.اس ایران است در این هفته به بهره‌برداری رسید.

سپهروند با بیان اینکه افزایش ظرفیت پست فوق توزیع همدان چهار به میزان ۸۰ مگاولت آمپر نیز از دیگر طرح‌های این هفته بود، ادامه داد: بهینه‌سازی پست توزیع ملایر نیز به میزان ۶۰ مگا ولت آمپر به بهره‌برداری رسید که این پست در شرایط برق‌دار بهینه شد.

 مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای باختر اضافه کرد: این پروژه‌ها با اعتبار ۳۳۷ میلیارد تومان افتتاح و ۵۴۰ مگاولت آمپر ظرفیت استان همدان را افزایش داده است.

کد خبر: ۹۶٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha