۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۶
رفع مشکلات سیستم فشل نظام بانکی و موانع موجود در مسیر تولید؛ چالش اقتصادی دولت سیزدهم
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بازار مطرح کرد:

رفع مشکلات سیستم فشل نظام بانکی و موانع موجود در مسیر تولید؛ چالش اقتصادی دولت سیزدهم

علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اگر ما بخواهیم روی یک چالش اقتصادی در دولت سیزدهم متمرکز شویم ارزیابی درستی از مشکلات نداشته ایم چراکه بسیاری از موارد در این بخش با هم مرتبط هستند.

علیرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به مهمترین اولویت های اقتصادی مجلس سیزدهم گفت:در حال حاضر مشکلات اقتصادی متعددی با هم عجین شده اند.

وی با بیان اینکه ما از سیستم فشل نظام بانکی گرفته تا موانع موجود در مسیر تولید،مشکل داریم،بیان داشت: همچنین ما در بازار بورس، اشتغال زایی، مشکلات بخش کشاورزی و خشکسالی بحران های جدی داریم که باید به سرعت به این مسائل پرداخته شود.

این نماینده مجلس اظهارداشت:همچنین ما در بحث مسکن و سایر معضلات اجتماعی مشکلاتی داریم که باید برای آنها فکری اساسی کرد. لذا این موارد یک مجموعه کاملی از مشکلات است که هر کدام به شکلی یک هم پوشانی نسبت به دیگری دارند بنابراین اگر ما بخواهیم روی یک مشکل متمرکز شویم ارزیابی درستی از مشکلات نداشته ایم چراکه همگی این موارد با هم مرتبط هستند آنهم بدین شکل که اگر ما به یک بخش توجه کنیم و به سایر بخش ها بی توجه باشیم،هدف ما تامین نخواهد شد.

نظری با بیان اینکه دولت سیزدهم اگر در چند محور مورد ذکر متمرکز شود می تواند مشکلات را برطرف کند،بیان داشت: مجلس هم آمادگی کامل دارد تا به دولت سیزدهم کمک برساند و در قالب ارائه لوایحی که به مجلس ارائه می کند، مطالبات دولت را در جهت ریل گذاری صحیح برای اصلاح ساختارها و نجات کشور در این شرایط سخت فراهم سازد.

وی بیان داشت: این مجلس آمادگی لازم را برای برطرف کردن مشکلات دارد. البته مجلس پیش تر استرات برخی از موضوعات را  به مانند تولید جهش مسکن، رفع موانع تولید، اصلاح نظام بانکی کشور زده است و زیرساخت لازم را آماده کرده است لذا  اینها مسائلی است که تا همین الان هم مجلس زیرساخت های آن را آماده کرده است منتها خوب است که این موارد در ادامه کار با ارائه لوایح از سوی دولت همراه باشد که اگر به این صورت شود. هم به صورت تخصصی اقدامات دقیق تر پیش خواهد بود رفت و هم مجموعه ای که می خواهد آن را اجرا کند روان تر قوانین را اجرا می کند.

کد خبر: ۹۶٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha