۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
افتتاح پروژه‌های ناتمام در وقت‌‎های اضافه| از سنندج تا مریوان ۲۰ سال فاصله است!
بازار گزارش می‌دهد؛

افتتاح پروژه‌های ناتمام در وقت‌‎های اضافه| از سنندج تا مریوان ۲۰ سال فاصله است!

سنندج- دولت دوازدهم حسن روحانی در استان کردستان به سبک ماه ها و روزهای پایانی دولت احمدی نژاد در سال ۱۳۹۲ در حال افتتاح و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام در بخش های مختلف این استان است.

بازار؛ گروه استان ها: در حالی که دولت حسن روحانی حدود یک ماه دیگر به پایان کار خود می رسد که در این روزهای آخر فعالیت خود در استان کردستان به دنبال بهره برداری از پروژه ها و طرح های نیمه تمام است.

بهره برداری از پروژه های مختلف به ویژه در بخش زیرساخت در حالی این روزها به عنوان یکی از اولویت های اصلی دولتی ها تبدیل شده است که بر اساس بررسی های اولیه مشخص شده است، که هیچ کدام از این پروژه ها به مرحله نهایی ساخت نرسیده و آماده افتتاح نیستند.

دولت حسن روحانی در استان کردستان که وعده تحول در تمامی بخش ها را داده بود این روزها در حالی به دنبال بهره برداری و افتتاح پروژه های نیمه تمام است، که هیچ کدام از این وعده ها به سرانجام نرسیده و متاسفانه اقدامات صورت گرفته در سالهای قبل از دهه ۹۰ را نیز به نام خود مصادره می کند.

افتتاح جاده سنندج – مریوان در روزهای پایانی عمر دولت دوازدهم در حالی با تبلیغات گسترده رسانه های وابسته به دولت مواجه شده است که بر اساس گفته کارشناسان و همچنین نمایندگان ادوار مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی این مسیر هنوز به صورت کامل احداث نشده و به صورت نیمه تمام مورد بهره برداری قرار می گیرد.

جاده سنندج – مریوان به عنوان یکی از مسیرهای مهم و پرتردد استان کردستان بیش از ۲۰ سال است که در دست احداث قرار گرفته است و در سال ۱۳۸۸ و به دنبال سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی و با تزریق اعتباری ویژه جان گرفت و طی این سالها مسئولان دولت روحانی هر بار وعده ای تازه را در خصوص افتتاح و بهره برداری این مسیر مطرح می کردند که تا این لحظه تمامی این وعده ها بایگانی شده است.

در حالی که نماینده سابق مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که هنوز این مسیر به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل نشده است، ولی دولتی های کردستان با به راه انداختن یک فضای گسترده رسانه ای به دنبال بهره برداری از این پروژه هستند.

طی یکی دو روز اخیر کلیپ های متعدد تبلیغاتی از سوی مسئولان دولتی در استان کردستان در فضای مجازس و شبکه های اجتماعی تهیه و پخش شده و در آن از ارتقاء زیرساخت های توسعه در این استان با بهره بردای از جاده سنندج – مریوان خبر داده شده است، پروژه ای که خود همچنان نیمه تمام است و تاکنون به صورت کامل اجرایی نشده است.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در آخرین وعده خود اعلام کرده بود که جاده سنندج – مریوان در روزهای پایانی اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد که البته این پایان اردیبهشت ماه به نتیجه نرسید و این مهم به هشتم خرداد ماه موکول شد.

یک هفته بعد از وعده تازه استاندار کردستان در خصوص تکمیل و بهره برداری از جاده سنندج – مریوان، صدا و سیمای مرکز کردستان با پخش گزارشی و در گفتگو با یکی از پیمانکاران این پروژه اعلام کرد که یکی از قطعات این مسیر هنوز به صورت کامل تکمیل نشده و نیازمند اعتباری زیادی است و در صورت تامین اعتبار پیش بینی می شود که این قطعه نزدیک به سه ماه زمان نیاز داشته باشد.

جاده جدید سنندج – مریوان تحویل راهداری نشده است
در همین حال منصور مرادی نماینده سابق مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص آخرین وضعیت جاده سنندج – مریوان، اظهار کرد: جاده سنندج مریوان به دلیل اینکه هنوز به صورت ۱۰۰ تکمیل نشده است به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تحویل داده نشده است.

افتتاح پروژه های نیمه تمام در وقت های اضافه/ جاده سنندج- مریوان تکمیل نشده است

وی ادامه داد: یکی از تونل های احداث شده در این مسیر نیز هیچ گونه سیستم تهویه و روشنایی استانداردی ندارد و متاسفانه علیرغم این کمبودها دولتی های کردستان به دلیل اینکه می خواهند این کار را به نام خود ثبت کنند، به دنبال بهره برداری از آن هستند.

این نماینده سابق مریوان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در کنار این دو معضل جدی، مسیر ورودی جاده جدید به مریوان دارای مشکلات جدی است و مسئولان بدون پیش بینی این وضعیت به دنبال بهره برداری از آن هستند و در صورت استفاده از این مسیر جدید، مشکلات ترافیکی جدی برای مردم در این بخش از شهر مریوان به وجود می آید.

همزمان با این مهم و بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار بازار، در حال حاضر بخش زیادی از مسیر جدید جاده سنندج – مریوان فاقد علائم راهنمایی و رانندگی است و در بخشی از این مسیر نیز یک خط کشی ساده انجام نشده است و عجله دولت برای افتتاح این پروژه نیمه تمام جادی تعجب دارد.

در کنار این موارد باید به نیمه تمام بودن پل راه راهی سنندج – مریوان – سقز اشاره کرد که متاسفانه این پروژه هم سالهاست که وعده تکمیل و بهره برداری از آن داده می شود ولی همچنان نیمه تمام باقی مانده و علیرغم این نیمه کاره بودن، دولت به دنبال بهره برداری از جاده جدید سنندج – مریوان است.

دنبال کردن سبک احمدی نژاد از سوی مسئولان دولت روحانی در کردستان
بهره برداری از پروژه های نیمه تمام در وقت های اضافه فعالیت های دولتی حسن روحانی در استان کردستان در حالی در دستور کار قرار گرفته است که این سبک نیز دقیقا در روزهای پایانی دولت احمدی نژاد در سال ۱۳۹۲ در دستور کار قرار گرفت که اتفاقا منتقدان اصلی آن این روزها خود مدیران ارشد کردستان هستند.

دولت احمدی نژاد نیز در دو مرحله یعنی تیرماه سال ۱۳۸۸ و تیر ماه سال ۱۳۹۲ چندین پروژه و طرح عمرانی و خدماتی را در کردستان افتتاح کرد که متاسفانه امروز بعد از گذشت هشت سال هنوز بخشی از این پروژه های افتتاح شده همچنان نیمه تمام باقیمانده اند.

دولت حسن رحانی در استان کردستان نیز که طی هشت سال اخیر در اجرایی کردن وعده های خود ناکام بوده است در این روزهای پاینی عمر دولت، به دنبال راه انداختن شوهای تبلیغاتی در خصوص تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام عمرانی است.

افتتاح پروژه های نیمه تمام در وقت های اضافه/ جاده سنندج- مریوان تکمیل نشده است

بر اساس اعلام منابع موثق نزدیک به دولت روحانی در کردستان بهره برداری از پروژه ها و طرح های نیمه تمام تنها شامل جاده سنندج – مریوان نمی شود و مسئولان دولتی در کردستان تلاش می کنند تا پایان تیر ماه چندین پروژه نیمه تمام دیگر را نیز در کردستان به بهره برداری سوری برسانند.

فرودگاه سنندج، راه آهن همدان – سنندج، و چندین پروژه دیگر از جمله در بخش های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه های دولتی برای افتتاح به شمار می رود که بر اساس بررسی های صورت گرفته متاسفانه هیچ کدام از این پروژه ها تکمیل نشده و دولت برای پر کردن کارنامه خالی خود در کردستان به این اقدام دست می زند.

متاسفانه کردستان در بخش های مختلف زیرساختی یکی از استانهای محروم در کشور به شمار می رود و علیرغم تمامی وعده های داده شده در دولت های مختلف به ویژه در زمان دولت حسن روحانی، اقدام قابل توجهی برای جبران این محرومیت ها صورت نگرفته است و مسئولان به جای عمل کردن بیشتر شعار می دهند.

کد خبر: ۹۶٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha