۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
تاسیس «پارک فناوری صنعت نفت و گاز» موازی کاری با پژوهشگاه صنعت نفت
عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد

تاسیس «پارک فناوری صنعت نفت و گاز» موازی کاری با پژوهشگاه صنعت نفت

تاسیس پارک فناوری صنعت نفت و گاز مورد انتقاد متخصصان و مدیران بود چراکه این اقدام را موازی‌کاری با برنامه‌ها و اهداف پژوهشگاه می‌دانند، درواقع با وجود مشکل مالی پژوهشگاه، اما این پارک تاسیس شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مالک شریعتی نیاسر با اشاره به بازدید از پژوهشگاه صنعت نفت به همراه حسین حسین زاده و کیوان مرادیان به عنوان دیگر نمایندگان کمیسیون انرژی، گفت: در جریان این بازدید نظارتی، دیداری نیز با رئیس، معاونان و متخصصان پژوهشگاه صنعت نفت با هدف اطلاع از اولویت‌ها و برنامه‌های این مرکز داشتیم که در پی آن گزارشی از فعالیت‌های پژوهشگاه صنعت نفت در حوزه فنی، بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و محیط زیست ارائه کردند، همچنین به برنامه‌های خود برای صنعتی شدن فناوری‌های مورد حمایت پژوهشکده صنعت نفت -که درآمدزایی خوبی هم برای کشور دارد- اشاره کردند.  

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مدیران و متخصصان این پژوهشگاه، گلایه‌هایی هم از سیستم مدیریتی در صنعت نفت داشتند، به ویژه تاسیس پارک فناوری صنعت نفت و گاز مورد انتقاد آن‌ها بود چراکه این اقدام را موازی‌کاری با برنامه‌ها و اهداف پژوشگاه می‌دانند-، درواقع با وجود آنکه این پژوهشگاه مشکل مالی دارد اما مدیران صنعت نفت، این پارک را در ماه‌های آخر فعالیت خود تاسیس کرده و بودجه بسیاری را به آنجا انتقال داده‌اند.  

به گفته وی ضرورت تدبیر کاهش شدت انرژی در کشور، تکمیل زنجیره ارزش صنایع پایین دستی در صنعت نفت، ارتقاء و افزایش کرامت نیروی انسانی به‌ویژه متخصصان و اعضای هیات علمی نیز ازجمله موضوعاتی بود که ازسوی نمایندگان حاضر در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت.

شریعتی ادامه داد: به اعتقاد ما ارتقاء نیروی انسانی، صرفا به بحث‌های مالی منتهی نمی‌شود چراکه توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متخصصان این حوزه به آن‌ها کمک می‌کند با انگیزه بیشتری فعالیت کنند.

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس پس از بازدید نمایندگان از بخش‌های مختلف این پژوهشگاه مقرر شد؛ مدیران و متخصصان این مرکز گزارشی از "حوزه آینده پژوهشی" با هدف مطالعه تکنولوژی‌ها و نیازهای آینده فناوری در صنعت نفت کشور را آماده و به کمیسیون انرژی ارسال کنند.

کد خبر: ۹۶٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha