۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
کشت گندم در ۳۲ هزار هکتار از اراضی استان سمنان انجام شد
معاون جهاد کشاورزی سمنان:

کشت گندم در ۳۲ هزار هکتار از اراضی استان سمنان انجام شد

سمنان - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به اینکه پنج هزار و ۲۵۰ تن بذر گندم و جو در استان توزیع‌شده است، گفت: کشت گندم در ۳۲ هزار و ۵۳۳ هکتار از اراضی کشاورزی انجام شد.

به گزارش خبرنگار بازار، لطف‌الله رضایی پیش از ظهر پنجشنبه در نشستی با کارشناسان تولیدات گیاهی به میزبانی جهاد کشاورزی سمنان ضمن بیان اینکه امسال پنج هزار و ۲۵۰ تن بذر گندم و جو در استان توزیع‌شده است، اظهار داشت: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی ۳۲ هزار و ۵۳۳ هکتار از اراضی استان سمنان باید به کشت گندم اختصاص یابد.

وی بابیان اینکه در این برنامه ۲۱ هزار و ۸۰۳ هکتار به‌صورت کشت آبی و مابقی کشت دیمی انجام می‌شود، تصریح کرد: تاکنون ۹۷ درصد از تعهد این سازمان در بخش کشت گندم محقق شده است و باید برای تحقق ۱۰۰ درصدی عملکرد جهاد کشاورزی درکشت سایر محصولات ازجمله جو و کلزا برنامه‌ریزی شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به اینکه ۱۸ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت جو اختصاص‌یافته است، خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار هکتار از این اراضی به کشت آبی و سه هزار و ۶۰۰ هکتار به کشت دیمی اختصاص‌یافته است.

رضایی بابیان اینکه سطح کشت ابلاغی برای محصول کلزا در سال زراعی ۹۹-۹۸ بالغ‌بر شش هزار هکتار تعیین‌شده است، افزود: که تاکنون دو هزار هکتار به‌صورت پاییزه کشت‌شده و ۸۰۰ هکتار نیز در فصل بهار کشت می‌شود و باید برای تکمیل سهمیه تعیین‌شده استان سمنان در برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی اقدامی اساسی انجام شود.

وی بابیان اینکه تأمین ۱۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم بذر کلزا نیز در اولویت بعدی قرار دارد، یادآور شد: افزایش عملکرد تولید غلات به‌ویژه گندم و جو در افزایش بهره‌وری منابع آبی از سیاست‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی بوده و با بکار گیری تمام ابزار در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha