۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
درباره چگونگی ادامه همکاری با آژانس تصمیمی گرفته نشده است
سخنگوی وزارت امور خارجه:

درباره چگونگی ادامه همکاری با آژانس تصمیمی گرفته نشده است

خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: درباره چگونگی و ادامه همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و یا پاک کردن اطلاعات تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش بازار، سعید خطیب زاده در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران با بیان اینکه در خصوص چگونگی توافق با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ادامه یا ادامه ندادن همکاری‌ها هنوز تصمیم گیری نشده است تصریح کرد: گفتگوهای وین به جایی رسیده است که همه طرف‌ها باید تصمیمات خود را اتخاذ کنند، ایران تصمیمات خود را اعلام کرده و منتظر طرف‌های مقابل برجام است تا در روزهای آینده تصمیم گیری کنند. سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: قانون اقدام راهبردی مجلس درباره وظایف دولت کاملا روشن و دولت در همین چارچوب حرکت کرده است.

خطیب زاده در ادامه گفت: در مورد گفتگوهای وین اهمیتی ندارد که در کدام دولت یا بازه زمانی صورت می‌گیرد، اگر همین الان هم جمع بندی شود، حتی یک ساعت نیز کار را به عقب نمی‌اندازیم.

وی افزود: آنچه مهم است تامین منافع عالیه جمهوری اسلامی ایران و مردم از بستر این گفتگوهاست و هرگاه این اتفاق بیفتد آن را اعلام می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: مکانیسم در سطوح عالی تعریف شده و تصمیم در مورد آن، به این دولت یا آن دولت بر نمی‌گردد.

خطیب زاده همچنین درباره پیدا شدن گورهای دسته جمعی بومیان در کانادا گفت: کانادا شبیه دزدی است که خود فریاد آی دزد سر می‌دهد در حالی که تاریخچه حقوق بشری کانادا سیاه است. وی ادامه داد: کانادا هنوز اقدامی در خصوص وضعیت بومیان خود انجام نداده است؛ مدارسی که هزاران کودک بومی در آنجا حضور داشتند و وضعیت آن‌ها حکایت از نسل کشی بی سابقه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: در کنار سایر کشورها رسیدگی به نسل کشی در کانادا را خواستاریم.

کد خبر: ۹۶٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha