۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
اهمیت و جایگاه کسب و کارهای کوچک و متوسط در اقتصاد
استاد دانشگاه مطرح کرد

اهمیت و جایگاه کسب و کارهای کوچک و متوسط در اقتصاد

عموما مشاهده شده است که نوآوری و کارآفرینی با شرکت های کوچک آغاز می شود و تحقیقات نشان داده است که بیش از ۹۵ درصد از نوآوری ها، مربوط به این نوع کسب و کارها است.

به گزارش بازار، عباس خدادادی استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی با توجه به اهمیت و جایگاه کسب و کارهای کوچک و متوسط در اقتصاد جهان گفت: نوآوری و کارآفرینی با شرکت های کوچک آغاز می شود و تحقیقات نشان داده است که بیش از %۹۵ از نوآوری ها، مربوط به این نوع کسب و کارها است.

وی افزود: در جهان امروز هر شرکت بزرگ صنعتی حدود ۹ شرکت صنایع کو چک و کارآفرین را در گیر کار می کند و بنگاه های کوچک با توجه به هزینه های ثابت و متغیر پایین خود به راحتی از عهده ایفای نقش کارآفرینی بر می آیند.

خدادادی افزود: بسیاری از کارآفرینان فعالیت خود را در قالب ایجاد شرکت های کوچک و متوسط آغاز می کنند؛ این شرکت ها سهم به سزایی در توسعه صنایع پیشرفته و ایجاد اشتغال دارند. در کشورهای جنوب شرقی آسیا ۹۵ درصد کل بنیادی اقتصادی و صنعتی کشورها را (SME ) ها تشکیل داده و به عنوان رکن اساسی در اقتصاد و اشتغال این کشورها محسوب می شوند. صنایع کوچک و متوسط حداقل از چهار جنبه بر اقتصاد جهانی تأثیر می گذارند: کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت و ایجاد اشتغال و درآمد

این استاد دانشگاه در پایان در خصوص حمایت دولت از کسب و کار های کوچک و متوسط گفت: بر اساس تجربه و ارتباط با کار آفرینان دو نوع حمایت لازم است یکی ایجاد شرایط و مهیا کردن محیط کاری برای کار افرینان و داشتن یک حاشیه امن دیگر در خصوص تامین مواد اولیه وکنترل نوسانات قیمت در بازار ارگز مهمترین مولفه ها می باشد.

کد خبر: ۹۵٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha