۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
توازن و تعادل در توزیع اعتبارات استان همدان رعایت نشده است
توسلی:

توازن و تعادل در توزیع اعتبارات استان همدان رعایت نشده است

همدان - توسلی، منتخب مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه توازن و تعادل در توزیع اعتبارات استان همدان رعایت نشده است، گفت: نحوه توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۰ استان همدان باید تغییر کند.

فتح اله توسلی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه مردم علی رغم تمام مشکلات و گلایه هایی که داشتند با مشارکت خود پای صندوق های رأی قلب رهبری را شاد کردند، گفت: این اعتماد، اعتمادی متقابل است و همه ما باید در مسیر خدمت به مردم تلاش مضاعف تری داشته باشیم.

وی با اشاره به نحوه توزیع اعتبارات گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان باید با بررسی جامع وضعیت استان طوری عمل کند که شهرستان ها به طور متعادل و متوازن رشد کند و شهرستانهایی که رشد سریع تری داشته اند باید آرام ترحرکت کنند تا بقیه هم به آنها برسند و لذا جبران گذشته شود تا بهار و کبودرآهنگ هم درسطح بقیه شهرستان ها توسعه پیدا  کند.

وی گفت: در حوزه صنعت دو ناحیه صنعتی بهارو کبودرآهنگ بیست سال است که فقط خاک است و در حوزه راه،کبودرآهنگ وضعیت خوشی ندارد ضمن اینکه در حوزه فرهنگ نیز هنوز اداره میراث فرهنگی کبودرآهنگ با ۲۳۸ اثر تاریخی در پارکینگ اداره می شود که این شایسته شهرستان نیست.

وی ادامه داد: در شهرستان بهار به دلیل نبود صنایع تبدیلی تولید کنندگان و باغداران و همچنین تولید کنندگان کفش زاغه و جوراب دستجرد  و ده ها ظرفیت دیگر این دو شهرستان با مشکلاتی  مواجه شده اند.

توسلی با بیان اینکه سند توسعه استان همدان را بارها مطالعه کردم حتی در این سند هم برنامه های اولویت داری که برای شهرستان بهار و کبودرآهنگ پیش بینی شده اجرایی نشده است؛ گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده در سال ۱۴۰۰ اگر قابل تغییر است باید برای این دو شهرستان تغییر کند و اگر نه در اعتباراتی که توزیع نشده باید توجه ویژه به این دو شهرستان شود.

توسلی اظهار کرد: در توزیع اعتبارات نه توازن رعایت شده و نه تعادل و اگر قرار است توزیع اعتبارات به همین شکل ادامه پیدا کند نمی شود که یک شهرستان هر روز توسعه پیدا کند و شهرستانی بماند بنابراین بنده به این روند اعتراض دارم چراکه اعتراض مردم است و باید پاسخگوی مردم باشم.      

منتخب مردم شریف بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به مرور  و با کمک مجمع نمایندگان تلاش خواهیم کرد در پروژه های کلان هم این دو شهرستان دیده شود ولی این مدیریت استان است که در توزیع اعتبارات باید نگاه کند کدام شهرستان محرومیت بیشتری دارد و جبران کند.

کد خبر: ۹۵٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha