۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۰
اشتغال‌زایی برای ۲ هزار نفر در صنایع دستی استان بوشهر
مدیر کل میراث فرهنگی استان بوشهر خبر داد

اشتغال‌زایی برای ۲ هزار نفر در صنایع دستی استان بوشهر

بوشهر- ارسطوزاده مدیر کل میراث فرهنگی استان بوشهر از اشتغال‌زایی برای ۲ هزار نفر در صنایع دستی استان بوشهر در ۳۰ رشته این صنعت خبر داد.

محمدحسین ارسطوزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در یکسال اخیر علیرغم کرونا و با وجود محدودیت‌های مالی و اعتباری، اقدامات ارزشمندی در راستای رونق صنایع دستی برداشته و امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی افزود: گسترش صنایع دستی در راستای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مختلف به ویژه در مناطق روستایی مورد توجه و تاکید این مجموعه قرار دارد و به فضل خدا با تلاش شبانه‌روزی به نتایج ارزشمندی نیز رسیده‌ایم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر خاطر نشان کرد: معرفی شهر آبپخش به عنوان شهر ملی حصیر ایران یک اقدام ارزشمند در راستای شناساندن این صنعت مهم بود و کارگاه‌های حصیربافی در این شهر و منطقه، فعال شده‌اند و موجبات ایجاد اشتغال خوبی نیز شده است که تداوم خواهد داشت.

ارسطوزاده بیان کرد: در شرایط کنونی بیش از ۲ هزار صنعتگر در صنایع دستی استان بوشهر شاغل هستند که این افراد در بیش از ۳۰ رشته صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: صادرات صنایع دستی به کشورهای مختلف موجبات ارزآوری برای استان شده و بدون تردید با افزایش کارگاه‌ها و رشته‌های صنایع دستی شاهد افزایش اشتغال و درآمدزایی بیشتری نیز خواهیم بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ابراز داشت: بر اساس آمار موجود ۷۵ درصد از فعالان و تولیدکنندگان صنایع دستی استان بوشهر را بانوان تشکیل می‌دهند و نقش این عزیزان در توسعه صنایع دستی استان غیر قابل انکار است.

ارسطوزاده گفت: ارائه تسهیلات برای کارگاه‌های صنایع دستی به منظور تامین سرمایه مورد نیاز این کارگاه‌ها امری مهم است که امیدواریم با همکاری بانک‌ها شاهد تسریع در این موضوع باشیم.

وی افزود: در سه سال اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع دستی استان بوشهر پرداخت شده و میزان اشتغال در این رشته رشد محسوسی داشته است.

کد خبر: ۹۵٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha