سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در توسعه پارک‌های فناوری
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد

سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در توسعه پارک‌های فناوری

ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از جذب و بازگشت بیش از دو هزار و ۵۰۰ نخبه از دانشگاه‌های بزرگ جهان به کشور خبر داد.

به گزارش بازار، سورنا ستاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی برای توسعه پارک علم و فناوری پردیس و ایجاد پارک علم و فناوری پرند افزود: در ۴ سال گذشته ۲۵۰۰ نخبه ایرانی را از ۱۰۰ دانشگاه خارجی به کشور بازگرداندیم که تمام این افراد در شرکت‌های دانش بنیان به کار گرفته شدند.
 
وی از سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در توسعه پارک‌های فناوری در کشور خبر داد و گفت: این پارک‌ها سالانه بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان فروش دارند.
 
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز بر اساس تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی، ۲۸۰ هکتار اراضی جدید به پارک علم و فناوری پردیس اضافه می‌شود، افزود: در حال حاضر ظرفیت پارک علم و فناوری پردیس ۹۰ هکتار است که با الحاق اراضی جدید، در پردیس تغییرات اساسی رخ می‌دهد و می‌تواند به محلی برای بکارگیری نخبگان علمی کشورمان تبدیل شود.
 
ستاری افزود: پردیس بزودی تغییرات اساسی پیدا خواهد کرد و با توسعه زیرساخت‌ها قطعا اتفاقات خوبی در آن منطقه رخ خواهد داد که می‌تواند الگوی موفقی برای توسعه سایر پارک‌های علمی و فناروی کشور باشد و نباید اجازه دهیم پردیس به خوابگاهی برای شهر تهران بدل شود.
 
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به آلایندگی صفر شرکت‌های دانش بنیان گفت: در هیچ‌یک از پارک‌های علم و فناوری شاهد آلایندگی شرکت‌ها نیستیم و اساسا این ویژگی اقتصاد دانش بنیان است که همراه با حفظ محیط زیست است و با تعریف قدیم صنایع که با آلودگی آب و هوا همراه بودند کاملا متفاوت است و امیدوارم پارک علم و فناوری پردیس به عنوان الگوی موفق پایه‌گذار اتفاقات مهم و موثری در این حوزه باشد.
 
ستاری با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های پردیس به توسعه زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند، افزود: امیدواریم الگوی موفق پارک فناوری پردیس در پارک پرند هم تکرار شود و اهمیت دادن به اقتصاد دانش بنیان و نخبگان علمی از دستاوردهای بزرگ وزارت راه و شهرسازی است.

کد خبر: ۹۵٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha