۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
تامین امنیت غذایی و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اولویت دولت سیزدهم باشد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

تامین امنیت غذایی و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اولویت دولت سیزدهم باشد

ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اولویت‌های دولت سیزدهم، گفت: ساماندهی بازار محصولات کشاورزی باید در اولویت دولت جدید قرار گیرد و سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی توسعه یابد.

به گزارش بازار بقل از خانه ملت، سیدجواد ساداتی نژاد در توضیح اولویت‌های دولت منتخب در حوزه کشاورزی، گفت: «امنیت غذایی» و تامین غذای مردم در دولت آینده باید اولویت باشد زیرا امنیت غذایی جزئی از امنیت ملی است. حوزه صادرات محصولات کشاورزی و تامین غذای کشورهای همسایه نه تنها ارز آور بلکه اشتغال‌زا نیز است و به امنیت پایدار کمک می‌کند بنابراین باید مورد نظر دولت سیزدهم قرار گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، افزود: حمایت بیشتر کشاورزان بسیار نکته ی مهم است و دولت آینده باید به کشاورزان یارانه غیرنقدی پرداخت کند. کشاورزان تولید کننده هستند لذا حمایت از تولید ضروری است در همین راستا  قوانین متناسب با حمایت از کشاورزان باید اصلاح شود. بیمه کشاورزان و محصولات کشاورزی نیز باید سامان یابد.

وی اظهار کرد:ساماندهی بازار محصولات کشاورزی باید در اولویت دولت سیزدهم قرار گیرد و سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی توسعه یابد. متاسفانه در طول چهل سال گذشته کمترین سرمایه گذاری (۴ درصد) در حوزه کشاورزی انجام گرفته است و در دولت آینده این خلاء باید جبران شود.

ساداتی نژاد با تاکید بر حذف بروکراسی به ویژه در زمینه صدور مجوزهای مرتبط با حوزه کشاورزی، گفت:باید بخش کشاورزی به جایگاه واقعی خود باید بازگردد و پایدار شود زیرا ضامن امنیت غذایی کشور است. ایران دارای ظرفیت و اقلیم متنوع و غنی است که قطعا دولت سیزدهم می‌تواند از آنها در راستای منافع ملی و بهبود زندگی و معیشت مردم استفاده کند.

کد خبر: ۹۵٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha