۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۲
فولاد ۳۴ درصد از قیمت جهانی بالاتر به فروش می رسد| خودروسازی بی صاحب است
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

فولاد ۳۴ درصد از قیمت جهانی بالاتر به فروش می رسد| خودروسازی بی صاحب است

نائب رئیس اول کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای زنجیره فولاد معافیت مالیاتی وجود دارد و فولادی‌ها بیشتر از اینکه به سمت عرضه در بازار بروند به صادرات سوق پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با بازار، با اشاره به عملکرد وزرات صمت در بخش خودرو و جلوگیری از رانت فولاد در کشور گفت: ظرفیت وزرات صمت بیش از اینها بوده تا بتواند تنظیم‌گری و رگلاتوری مناسبی در حوزه خودرو انجام دهد.

وی تصریح کرد: متاسفانه بخش خودرو به دلیل بی صاحب بودن هم از نظر کیفی و هم از نظر قیمت صدای همه را درآورده و این نشان از بی توجهی وزرات صمت به مسئولیت خود در این بخش دارد.

نائب رئیس اول کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین در بخش فولاد حائز اشکالاتی است، تصریح کرد: در ابتدای زنجیره فولاد معافیت مالیاتی وجود دارد و فولادی‌ها بیشتر از اینکه به سمت عرضه در بازار بروند به صادارات سوق پیدا می‌کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما ۳۰ میلیون تن تولید فولاد داشته که حدود ۱۴ میلیون تن آن مصرف واقعی کشور است، بیان داشت: همچنین باید گفت قیمت فولاد حدود ۳۴ درصد از قیمت جهانی خود در کشور بالاتر به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه معافیت مالیاتی و عرضه کم فولاد از جمله مشکلات در زمینه عرضه مناسب فولاد به بازار است، بیان داشت: همچنین عدم توان خرید بسته‌های فولاد از جمله سایر مشکلات است که تنها ثروتمندان می‌توانند این بسته ها را خرید کرده و خرد کنند لذا همه اینها دست به دست هم داده که بخش فولاد سرو سامان مناسبی نداشته باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: بنابراین وزرات صمت نیازمند یک نظارت دقیق‌تری در این عرصه است چراکه ما بیش از نیاز کشور یعنی حدود دو برابر ظرفیت، فولاد تولید می‌کنیم و نصف این رقم هم میزان مصرف داخلی نیست.

نائب رئیس اول کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فولاد نیازمند نظارت در توزیع است و نه تولید، بیان داشت: از این رو این مسئله اساسی‌ترین مشکل در این بخش است و مسئولیت این مسئله با وزرات صمت است و باید نقش خود را در این زمینه به درستی ایفا کند.

کد خبر: ۹۵٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha