۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
کاهش ۲۰ درصدی تحویل گندم به سیلوهای دولت
نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفتگو با بازار خبر داد

کاهش ۲۰ درصدی تحویل گندم به سیلوهای دولت

ایمانی، نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران گفت: تا به امروز حدود سه میلیون تن گندم از گندمکاران خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.

بازار؛ کشاورزی: علیقلی ایمانی نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران به خبرگزاری «بازار» گفت: علیرغم خشکسالی، شرایط سختی که حاکم بوده و همچنین گرانی نهاده ها و سموم، پیش بینی می کنیم امسال گندمکاران تولیدی حدود ۱۲ میلیون تن را در کشور رقم بزنند.

ایمانی افزود: با این وجود مساله اینجا است که ممکن است به دلایل مختلف این گندم به دست دولت نرسد؛ از جمله اینکه سال قبل در بخش بذر نابسامانی ایجاد شد. به طوری که قیمت بذر دولتی ۳ هزار و ۹۰۰ تومان بود اما در بازار آزاد حتی تا کیلویی ۷ هزار تومان هم خرید و فروش شد.

بسیاری از کشاورزان سعی دارند بخشی از گندم تولیدی خود را نگه دارند تا اول مهر به عنوان بذر مجددا استفاده کنند و بخشی را نیز نگه می دارند تا در آن زمان با قیمت بالاتری بفروشند. بنابراین از این منظر که تکلیف دولت مشخص نیست قطعا مشکل ساز خواهد شد

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از کشاورزان الان سعی دارند بخشی از گندم تولیدی خود را نگه دارند تا اول مهر به عنوان بذر مجددا استفاده کنند و بخشی را نیز نگه می دارند تا در آن زمان با قیمت بالاتری بفروشند. بنابراین از این منظر که تکلیف دولت مشخص نیست قطعا مشکل ساز خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در بحث تولید با چالش هایی همچون خشکسالی مواجه بوده ایم، افزود: الان میزان خرید گندم توسط دولت از گندمکاران نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۰ درصد کاهش یافته است.

حدود سه میلیون تن گندم توسط دولت خریداری و در سامانه ثبت شده است. با این وجود تا آخر مهرماه خرید ادامه دارد و اگر به عدد مورد نظر برای تامین نان مردم نرسد قطعا دولت تصمیم به واردات می گیرد

ایمانی گفت: تا به امروز حدود سه میلیون تن گندم توسط دولت خریداری و در سامانه ثبت شده است. با این وجود تا آخر مهرماه خرید ادامه دارد و اگر به عدد مورد نظر برای تامین نان مردم نرسد قطعا دولت تصمیم به واردات می گیرد.

کد خبر: ۹۵٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha