بها دادن به تولیدکنندگان پوشاک از عوامل موثر در افرایش تولید است
تولیدکننده پوشاک:

بها دادن به تولیدکنندگان پوشاک از عوامل موثر در افرایش تولید است

جان قربان، تولیدکننده پوشاک گفت: بها دادن به تولیدکنندگان و حمایت از آنها با ارائه تسهیلات بانکی و تامین منابع اولیه با قیمت مناسب سبب می شود تا در این عرصه فعالیت های بهتر و بیشتری داشته باشند.

به گزارش بازار، اکرم جان قربان با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه تولید کنندگان است، گفت: ما تولید کنندگان برای تهیه مواد اولیه به مشکل برمی خوریم. از طرفی زمانی که پوشاک تهیه می شود، تولیدکننده برای فروش آن به مشکل برمی خورد. هزینه تولید برای تولید کننده به قدری بالاست که نمی توانیم به بازار عرضه داشته باشیم. در حالی که اجناس وارداتی به خاطر رقابت قیمتی بهتر خریداری می شوند.

این تولیدکننده پوشاک با اظهار به اینکه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ در حوزه پوشاک شروع کرده است، عنوان کرد: در سال های اول به راحتی می شد پارچه تهیه، تولید و به بازار عرضه کرد ولی در طی این سال ها با مشکلات زیادی رو به رو شدیم به خصوص از زمانی که تحریم ها پیش آمد دیگر نتوانستیم به راحتی پارچه تهیه کنیم و یا جنس را در اختیار مشتری قرار دهیم.

وی بها دادن به تولید کنندگان در عرصه پوشاک را از عوامل موثر در افرایش تولید برشمرد و گفت: بها دادن به تولیدکنندگان و حمایت از آن ها با ارائه تسهیلات بانکی و تامین منابع اولیه با قیمت مناسب سبب می شود تا در این عرصه فعالیت های بهتر و بیشتری داشته باشند ولی در کشور ما متاسفانه هیچ موقع از صنعت پوشاک از هیچ لحاظی حمایت نشده است.

جان قربان یکی از چالش های امر تولید را مجوزها بیان کرد و گفت: در کشورهای دیگر هر تولیدکننده تولیدش در انحصار خودش است ولی در کشور ما نه تنها به این قضیه بها داده نشده بلکه وقتی کسی یک محصولی را با تمامی زحمات و مشقاتی که در این مسیر دارد تولید می کند، به راحتی کپی برداری می شود. حتی برای تولید محصول گرفتن مجوز بسیار سخت است و یکسری اشخاص بدون تجربه و فقط در حد آموزش های اولیه فنی و حرفه ای وارد بازار می شوند و کلا رقابت و صنعت پوشاک را به مخاطره می اندازند و همین از انجام رقابت سالم جلوگیری می کند.

برخورداری از آموزش به روز از ملزومات یک تولیدکننده پوشاک است
سهیلا دهخدا با اشاره به کاهش تقاضا و افزایش واردات در حوزه پوشاک گفت: افزایش واردات به صورت رسمی و غیر رسمی و با قیمت های پایین تر از داخل عامل کاهش تولید شده است. گاهی اوقات میزان قیمت مواد اولیه ای که در داخل تهیه می کنیم خیلی بیش تر از پوشاک آماده وارداتی است.

وی بر حمایت بیشتر از تولیدات داخلی تاکید کرد و افزود: باید از نظر جا و مکانی که قرار است تولیدی ایجاد شود به تولید کننده کمک شود. قیمت چرخ خیاطی و سایر لوازم مورد نیاز به یکباره افزایش یافته و این بار بر گردن تولیدکننده است که نیاز به مساعدت دارد.

این تولیدکننده پوشاک دریافت وام کم بهره و ضامن را از چالش های تولید کننده ها برشمرد و اظهار کرد: دولت باید با روش های مختلفی از تولید کننده پوشاک حمایت کند از دادن وام بدون نوبت گرفته تا کاهش میزان سود دریافتی به آن ها. اکثر تولیدکننده های پوشاک برای گرفتن وام نزدیک به شش الی هفت ماه در نوبت هستند و بعد از بروکراسی های اداری مبلغ بسیار کم ۱۰ میلیون تومان تسهیلات داده می شود که هزینه خرید یک چرخ خیاطی هم نمی شود.

وی با بیان اینکه تمام افرادی که در عرصه آموزش هستند نیازمند حمایت اند، در خصوص آموزش ها متذکر شد: آموزش ها باید به روز باشند و این آموزش ها باید کاربردی و عملیاتی باشند. باید به دور از هر تعصباتی همه حمایت شوند و آموزش داده شوند. همچنین باید مربیان خود را به روز کنند و به دانسته های خود اکتفا نکنند و در نتیجه در تعلیم دانش آموزان و هنرجویان خود بهتر عمل کنند تا کارآموزان خیاطی این حرفه را با عشق و علاقه بیاموزند.

دهخدا افزود: متاسفانه جز در هنرستان، منابع کمی در آموزش و پرورش برای خرید ابزار و وسایل مورد نیاز اختصاص داده می شود. شاید ده نفر از دانش آموزان در نوبت می ایستند تا با یک چرخ خیاطی کار کنند. البته برخی مدارس با مشارکت دیگر نهادها این نقیصه را حل کرده اند ولی در مقطعی که ما در شیراز فعالیت می کردیم، هزینه کمی را برای آموزش فنی و حرفه ای اختصاص می دادند.

کد خبر: ۹۵٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha