۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۵
از رانت ۸۰ هزار میلیارد تومانی در بخش فولاد تا ردپای پسرخاله‌ها در انتصابات خودروسازی
عملکرد وزارت صمت در دولت روحانی

از رانت ۸۰ هزار میلیارد تومانی در بخش فولاد تا ردپای پسرخاله‌ها در انتصابات خودروسازی

سلیمی عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت:در حوزه هایی نظیر فولاد مصیبت زیادی داریم؛ در حال حاضر یارانه سوخت به فولاد سازی داخلی می‌دهیم اما این فولادساز، فولاد خود را بالاتر از قیمت جهانی تحویل ما می دهد.

حجت السلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به عملکرد وزرات صمت در حوزه‌هایی نظیر خودرو و ایجاد رانت در بخش‌های همچون فولاد گفت: ما در بخش خودرو در سال‌های اخیر اقدامات موثری انجام دادیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته علی رغم وجود تحریم‌ها تولید خودرو در کشور پنجر نشد، اظهارداشت: البته در توزیع خودرو هنوز یک حاشیه سود برای دلالان بازار خودرو وجود دارد.

چطور حجم زیادی از خودرو سر از بازار آزاد خودرو در می‌آورد
این نماینده مجلس با بیان اینکه هنوز دلالی خودرو در کشور وجود دارد، تاکید کرد: ما هنوز متوجه نشدیم که چطور حجم زیادی از خودرو سر از بازار آزاد خودرو در می‌آورد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفاوت قیمت خودرو  در بازار و کارخانه  هنوز معلول اصلی در این مسئله است،  تصریح کرد: به هیچ وجه مبنای قیمت خودرو در بازار و کارخانه مشخص نیست.

سلیمی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا باید در بازار آزاد خودرو به خریدار خودرو اجحاف شود، تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی وزارت صمت باید به این موضوع و مشکل ورود کنند و این مسئله، مسئله‌ای است که هنوز سوالات جدی در آن نهفته است.

امیدواریم دست مسئولین در آینده باز باشد تا این پسرخاله ها و پسرعمه ها به اصطلاح به رودخانه ریخته و این افراد از بدنه خودروسازی جدا شوند

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی از انتصابات در حوزه خودروسازی انتصابات غلطی بود، تصریح کرد: متاسفانه در این انتصابات ردپای پسرخاله ها و پسر عمه ها دیده می شود و امیدواریم دست مسئولین در آینده باز باشد تا این پسرخاله ها و پسرعمه ها به اصطلاح به رودخانه ریخته و این افراد از بدنه خودروسازی جدا شوند.

هنوز چاقوی دلالان قطعات خودرو برش دارد
سلیمی با بیان اینکه در حوزه تامین قطعات خودرو هم هنوز که هنوز است دلالان دست از این بخش دست برنداشته اند، بیان داشت: متاسفانه هنوز چاقوی دلالان قطعات خودرو برش دارد و باید چاقوی این دلالان کُند کرد بنابراین وزرات صمت، وزرات مهمی است و نباید مدیریت آن یک مدیریت فشل و رها باشد لذا یک روز هم نمی شود در حوزه وزرات صمت دست روی دست گذاشت.

این نماینده مجلس با اشاره به عملکرد وزرات صمت در جلوگیری از رانت در بخش‌هایی همچون فولاد هم اظهارداشت: متاسفانه در حوزه هایی نظیر فولاد مصیبت های زیادی داریم. در حال حاضر ما یارانه سوخت به فولاد ساز داخلی می‌دهیم اما این فولاد ساز، فولاد خود را بالاتر از قیمت جهانی تحویل به ما می دهد و گران فروشی می کند.

وی تصریح کرد: این گران فروشی باعث شده تا یک حاشیه ۸۰ هزار میلیاردتومانی در بخش فولاد ایجاد شده و مشخص نیست این حجم عظیم پول کجا می رود.

سلیمی بیان داشت: درست است که ما در تولید فولاد با افزایش تولید مواجه شدیم اما این گران فروشی در حوزه تولید فولاد به مردم خودمان مسئله ای نیست که به راحتی بتوان آن را هضم کرد و وزرات صمت باید در این زمینه پاسخگو باشد چراکه در این بخش هم عملکردها ضعیف بوده است.

کد خبر: ۹۵٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha